רוני נאק
בהיסטוריה של-GM יש חדשנות רבה ולא מעט פריצות דרך. למשל: תיבת הילוכים אוטומטית, מתנע חשמלי. דברים חשובים כאלה, אתם יודעים, שנראים כיום טריוויאליים. לא בטוח שגם באבן הדרך הזו היא תהיה גאה. מדובר בריקול הראשון בהיסטוריה של מערכת נהיגה אוטונומית.
הריקול מגיע לאחר תאונה בה היה מעורב רכב אוטונומית של CRUISE (בתכלס זה שברולט BOLT חשמלית ללא הגה או דוושות – מלחיץ!) ב-3 לחודש יוני בסן פרנסיסקו שבה נפצעו שלושה בני אדם אמיתיים (לא ווירטואליים) שישבו במושב האחורי בזמן התאונה עם טויוטה פריוס בה באותו הזמן היה נהג ונוסעת (אמתיים לא NFT).

בצמתים מרומזרים בארה"ב אפשר לפנות שמאלה גם כשלנתיב הנגדי יש אור ירוק לנסיעה ישר. תזמון הפניה תלוי בשיקול הדעת של הנהג (בישראל הפניה שמאלה היא רק עם רמזור ייעודי לכך). בפניות האלו המערכת האוטונומית כשלה.
GM זימנה לריקול שמכונה אצלנו בשפה מכובסת "קריאת שירות", 80 מכוניות שבהן יהיה צורך לתקן את התוכנה של מערכת הנהיגה האוטונומית. זאת אחרי שה-NHTSA הגיעה למסקנה שמערכת הניהול עשויה במצבים מסוימים לזהות מצב חירום שלא קיים או שלא להגיב מספיק מהר להתנהגות משתנה או לא צפויה של משתמשי דרך אחרים.

בהודעה מאמש ציינה CRUISE שהתבצע עדכון התכנה הנדרש בכל כלי הרכב וכי הריקול לא ישפיע על הפעילות השוטפת של החברה. עוד הוסיפה החברה כי "החשמליות של CRUISE הן עתה מצוידות טוב יותר כדי למנוע את התופעה המסוכנת".