רוני נאק
הדבר הרבוע והחביב הזה נקרא TANK 300 והוא רכב שטח של ממש, המיוצר על ידי GREAT WALL. אם השם מוכר לכם זהו מותג סיני שיובא בעבר ארצה על ידי חברת המזרח יבואנית לנד רובר ויגואר. למען הדיוק, רק לפני כמה חודשים גרייט וול רשמה את השם TANK – כמותג בפני עצמו לפני תחילת שיווק מאסיבי.

• כך ייראה טויוטה לנדקרוזר 2022
הממדים של הכלי הזה שמים אותו בקטגוריה הקומפקטית יותר. בערך במדדים של ג'יפ רנגלר אנלימיטד (5 דל'). בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, האורך הכללי עומד על 476 ס"מ ואילו הרוחב והגובה הם 193ס"מ ו-190ס"מ בהתאמה. הפלטפורמה היא שלדת סולם כשבחזית תמצאו עצמות עצה כפולות ומאחור סרן חי עם מתלה בעל 5 חיבורים (תמהיל דומה שנמצא בלדנקרוזר 150). קפיצי סליל בכל פינה. היצרן מרמז גם על מערכת מתלים אקטיבית עם אופציה להרמת מרווח הגחון ב-12 ס"מ נוספים. עומק צליחה רשמי (ללא הכנה) עומד על 965 מ"מ. מרווח הגחון עומד על 224 מ"מ צנועים למדי, כאשר זווית הגישה היא 33 מעלות והנטישה 34 מעלות שימושיים.

על ההנעה מופקד מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0ל' המפיק 227 כ"ס ו-39 קג"מ (שעבורנו זה אומר שלא יגיע אלינו בהעדר תקינה) כאשר ההנעה כפולה והאבזור המקורי כולל שלוש (!) נעילות דיפרנציאל וכמובן תיבת העברה עם LOW. הביצועים עוסקים ב-10 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 170 קמ"ש – בין השאר באדיבות תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים מספק בשם ZF. היצרן רומז כי בעתיד צפויות להצטרף להיצע גם גרסאות דיזל, היברידיות ו-PHEV. חשמל לא.

העיצוב החיצוני נראה כמו פאזל של רכבי שטח מערביים. קל למצא רמזים לרנגלר, ברונקו (החדש אופקורס) ואפילו צ'ירוקי של פעם. שמשות זקופות, בתי גלגלים רבועים וגלגל ספייר תלוי על דלת אחורית משלימים את המראה הנכון ל-SUV קטן-אך-קשוח.

הקבינה נראית מרשימה בכל מימד. בעוד שפתחי המיזוג הם הומאז' לפתחי האלומיניום של מרצדס, לוח המחוונים הוא דיגיטלי מלא על בסיס שני מסכי 12.3 אינץ' וכל עושר המידע והתצוגות שאלו מביאים עמם. נקווה שהממשק מהיר יותר ויציב יותר ממה שפגשנו בכלים סיניים אחרים כאן בישראל. ריפודי עור מאווררים ותפרים מעוצבים מכסים את המושבים ואת דיפוני הדלתות וגלגל ההגה. חוגות עגולות מאפשרות מעבר בין מפות נהיגה שונות והעברת הכוח לגלגלים.

באירוע שהחברה קיימה באוסטרליה (אחד משוקי היעד העיקריים שלה) נרמז שמחיר הפתיחה יהיה כ-45,000 אלף דולרים. זה נותן פרספקטיבה לגבי יתרון המחיר מול ג'יפ רנגלר אנלימיטד שמתחיל שם בכ-67,000 דולרים אוסטרליים.
מתי יביאו לארץ רכבים היכולים להתחרות בלנד קרוזר ובמחי שפוי