תומר הדר
הונדה, כך יסביר לכם כל מחזיקי מכונית ליסינג, אינה המותג הספורטיבי ביותר. לפחות לא בישראל וגם לא באירופה. ימי הסיוויק שפיץ חלפו מן העולם וגם הטייפ R האגרסיבית לא ממש שינתה את תדמיתה המנומנמת משהו של הונדה.

יחד עם זאת, בארצות הברית המצב שונה: מעבר לים, מיליוני סיוויקים זכו לטיפול ראוי (יש שיאמרו בהיעדר חלופה אחרת. ראיתם פעם פיג'ו 205 GTI בארצות הבית?) והונדה כמובן חיבקה, לפחות בשנים האחרונות, את קהילת המשפרים שלא לומר טיונרים. לכן בתערוכת SEMA הקרובה (מדובר בגן עדן של שיפורים השוכן פעם בשנה בלאס ווגאס) תציג הונדה שני רכבי בערך-שטח שדי מעניינים אותנו.
הראשון הוא גרסת REBELLE RALLY של הונדה פיילוט, אחיו הגדול של הונדה CRV. מדובר ברכב שהתחרה בראלי הנושא את השם REBELLE RALLY שהתקיים בנוואדה ובקליפורניה. לפני שתרוצו לחפש אם מדובר ב-WRC אמריקאי, צר לנו לאכזב, זה יותר אתגר ניווט. אבל חתיכת אתגר ניווט: כמעט 3,000 קילומטרים שיש להשלים בשמונה ימים. ואגב הראלי היה על טהרת המין הנשי – סוג של מלכת המדבר אם תרצו. מבחינת שיפורים, יש מיגון גחון והגבהה קלה.

לצד הונדה פיילוט המנווט, הונדה תציג בתערוכת SEMA גם גרסת אוברלנד של הונדה רידג'ליין, הטנדר העממי של היצרנית. המושג "אוברלנד", למי שלא יודע, זה לצאת לטבע לכמה ימים עם כל מה שצריך, כולל כלים ומזון ולשרוד בזכות הרכב. הרידג'ליין של הונדה צויד על ידי סדנת JSPORT במיגון גחון, הגבהה וכמובן גם מתקן גג המכיל את הציוד הדרוש להרפתקה בשטח. החדשות הטובות – בקרוב כל הציוד יהיה זמין גם לציבור הרחב.