רוני נאק
נראה שיונדאי נערכת למעבר של דור – כך פורסם היום בעיתונים באסיה – כשהיו"ר בן ה-80 Chung Mong-koo מעביר בהדרגה את האחריות לבנו Chung Eui-sun. זאת כאשר בתחילת החודש הודיעה קבוצת הבניה של התלכיד כי צ'אנג האב יפרוש מתפקידו בדירקטוריון ויישאר בתפקיד רק בשלוש קבוצות אחרות – בהן הרכב.
• חסוך אלפים בקניית רכב חדש – יונדאי איוניק היברידית ב-117,990 שקלים בלבד!

בעוד שאין בשלב הזה הודעה רשמית מקבוצת יונדאי – כרגע יש לצ'אנג הצעיר יותר מושבי דירקטוריון מאשר לאביו ובכללם בקבוצת הבניה וכן ביצרנית הרכב קיה. יש ספקולציות רבות באשר לתזמון ההודעה לגבי פרישת האב – אבל הסימנים לכך רבים. ברזומה של צ'אנג הצעיר אפשר למנות את פיתוח מותג היוקרה של יונדאי, "ג'נסיס" וכן את השיקום של מותג KIA אחרי שנרכשה על ידי יונדאי.

כל זאת על רקע ירידה חדה של 12% ברווחי קבוצת הרכב של יונדאי לנתון של 4.22 מיליארד דולר – התוצאה הגרועה ביותר מאז המעבר לתקן חשבונאי בינלאומי בשנת 2010. הנתונים מגובים גם במכירות כאשר בארה"ב יונדאי לא חוצה את קו 700 אלף היחידות לראשונה מזה שש שנים ומנוע הצמיחה בשוק הסיני סובל מהמתח הפוליטי בין סין לקוריאה הדרומית. הסכמי סחר חדשים אשר עשויים להיחתם על ידי ממשל טראמפ יכולים לסייע ליונדאי להתאושש – כאשר מנגד עומד נתון שלפיו יונדאי השקיעה פחות על מו"פ בשנים 2016-2017 – כמעט מחצית מההשקעה של יריבותיה וזה עשוי לשים את מוצריה בעמדת נחיתות במחזור הדגמים הבא.
בישראל שלושת הדגמים הנמכרים ביותר מיוצרים על ידי קונצרן יונדאי: קיה פיקנטו, קיה ספורטאג' ויונדאי טוסון – מעל 30 אלף יחידות ביחד.