יום חמישי , 24 אפריל 2025
יונדאי אלנטרה N בקרוב בישראל. כמה תעלה? צילום: יונדאי

בקרוב אצלנו יונדאי אלנטרה N עם 280 כ"ס

שטח

יונדאי, המיובאת לארץ על ידי כלמוביל, אינה שוקטת על השמרים ולצד שורה ארוכה של דגמים היברידיים רבי-מכר כמו קונה הייבריד, סונטה ו-אלנטרה הייבריד ועתה גם סנטה-פה ו-סטאריה הייבריד – אינה זונחת את חובבי הנהיגה ונוכחות של לפחות נציג אחד מסדרת N הספורטיבית והמחודדת.

יונדאי אלנטרה N בקרוב בישראל. דיפרנציאל מוגבל החלקה ומסרק הגה מהיר. שימושי ביום יום ונשק יום הדין בימי מסלול. צילום: יונדאי

 

ובכן, בעת הצגת יונדאי סנטה-פה הייבריד החדשה – הודיעו בכירי כלמוביל על תחילת השיווק הקרובה של יונדאי אלנטרה N – גרסת השרירים חסרת הפשרות של אותה אלנטרה הייבריד משפחתית מוכרת. אז חוץ מהופעה "N" מחודדת שעולה מפגושים ומסיטי רוח מונמכים, חישוקי גלגל 19 אינץ' ספורטיביים וצמיגים רחבים נאחזים על ידי מערכת מתלים אדפטיבית (מונמכים כמובן) המשנים את פרופיל השיכוך בזמן אמת ובהתאם לשורה של חיישנים במערכות הרכב השונות. בנוסף, יונדאי חיזקה את השלדה ואף הוסיפה גשר (סטראט ברייס) בחזית לצד חיזוקים מאחור כדי לצמצם את פיתול השלדה בעומסי הצד הגבוהים שהאלנטרה N עשויה לפגוש.

יונדאי אלנטרה N בקרוב בישראל. מיתוג שעושה שמח ונותן פרץ נוסף של כוח. פחות מ-6 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש. צילום: יונדאי

• 12 תארי בטיחות מצטיינים למותגי יונדאי

מעבר למכאניקה יש מערך גווני צבע ייחודי ל-N – גם הפנים עבר טיפול עומק (בדומה לדגמי ה-N המופלאים שכבר חווינו כאן בישראל). זה אומר מושבי ספורט עמוקים, לוח מחוונים דיגיטלי עם גרפיקה ייחודית ומותאמת ל-N, גלגל הגה ודוושות ספורטיביים ומסכי-ספורט יעודיים לנהיגה.

יונדאי אלנטרה N בקרוב בישראל. מושבי ספורט עמוקים ונמוכים. תיבה כפולת מצמדים עם 8 מהירויות. צילום: יונדאי

 

למנוע הטורבו 2.0ל' תפוקה שוטפת של 280 כ"ס ו-40 קג"מ עם פרצי כוח מוגבלים בזמן ל-290 כ"ס. הורדת הכוח לגלגלים הקדמיים היא באמצעות תיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים (או תיבה ידנית עם 6 הילוכים) בשני המקרים יש יחס העברה סופי שונה כשזה של תיבת ה-DCT קצר יותר. החוליה האחרונה לפני הגלגלים הוא דיפרנציאל קדמי אקטיבי מוגבל החלקה שמקבל תפקיד רוחב בסיוע לאלנטרה N לקחת פניות באופן יעיל וחד יותר. את כל הטוב הזה מכוון הגה מהיר וחד יותר ומרסנות צלחות בלימה בקוטר אדיר של 345 מ"מ בחזית ו-315 מ"מ מאחור.

יונדאי אלנטרה N בקרוב בישראל. מפלט כפול שעושה "פוק" וגם כנף מקורית. צילום: יונדאי

 

עוד בתחום האבזור מצוידת יונדאי אלנטרה N במערכת שמע יוקרתית מבית BOSE עם 8 רמקולים וסאב-וופר, משטח טעינה אלחוטי. מסך מולטימדיה 10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי באותה המידה. כל זאת לצד שורה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. כמובן שהמפרט הסופי של האיבזור ומערכות הבטיחות והסיוע ייקבע כשהרכב יגיע לישראל. כמו שאנשי היבואנית הבטיחו "בקרוב". הערכת המחיר – שאינה מבוססת על מידע פנימי – היא בין 250 ל-300 אלף שקלים.

יונדאי אלנטרה N בקרוב בישראל. מתלים אדפטיביים מונמכים, בלמים מחוזקים וחבילת אבזור מפנקת. צילום: יונדאי

 

Check Also

ג'נסיס עולה לשטח

קונספט שטח קשוח ומלהיב הבוחן את המתח שבין הרפתקה ליוקרה. ג'נסיס מציגה קונספט ראשון לרכב הרפתקאות מקורי

2 comments

  1. לא לגעת יונדאי רק מאזדה או טויוטה
    יונדאי יש לי i30. רכב מטופל כל 10000 קילומטר בזמן הרכב עשה סה״כ 150000 אלף קילומטר וכבר בולע שמן בושה יונדאי לא לגעת זה רכב לא מוצלח

  2. בעיה – יש את הטייפ R..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *