רוני נאק
בינתיים מהצד ההוא של העולם מגיע דיווח כי יונדאי רשמה טריידמארק IONIQ T10 וכי מדובר בפיקאפ תא כפול חשמלי.
הטנדר החשמלי של יונדאי ימותג באופן טבעי כמוביל במהפכת הרכב החשמלי – במיטב הלינגו השיווקי המקובל. לטנדר יהיה מיקום בולט בראש היצע הדגמים החשמליים של יונדאי – במדינות שבהן לטנדרים מסוגו יש חשיבות רבה בשוק (לאמור אוסטרליה ואסיה). רישום הסימן המסחרי אשר כולל את האות 'T' , מרמז על 'Truck', ועל הכניסה הראשונה של יונדאי לקבוצת הרכב הזו אחרי שבמשך לא מעט שנים ראינו קונספטים של טנדר 4X4 שלא הבשילו לכדי מוצר סופי (באותה נשימה נספר כי קיה לקראת השלבים הסופיים של חשיפת טנדר 4X4 משלה ממש בקרוב).

זהו מהלך אסטרטגי שלא רק מרחיב את היצע הדגמים החשמליים של יונדאי אלא גם נותן מענה לשווקים שבהם יש ביקוש לטנדרים חשמליים בממדים קטנים יותר מאלו המוצעים במידות ובמחירים של המותגים וההזנקים האמריקאים. שם, בארה"ב, כבר התפכחו מהקונספציה שפיקאפ חשמלי אכן משלב בפועל פונקציונליות עם ידידותיות לסביבה. הלקוח האמריקאי כבר היום בוחר באופציה ההיברידית.
גילוי הבקשה של יונדאי לרישום סימן מסחרי לשם "IONIQ T10" שופך אור על הכיוון האסטרטגי של יונדאי בתחום הרכב החשמלי. הסימן המסחרי הוגש תחת קטגוריות הכוללות: מכוניות, מכוניות חשמליות, מסחריות, טנדרים ורכבי פנאי וספורט. הבחירה בקטגוריות האלה מרמזת על התפקיד הרחב שיונדאי מייעדת לטנדר החשמלי בשוק הרכב. בנוסף, הבקשה לסימן המסחר מרמזת על מפת דרכים לשליטה בשוק כלי הרכב החשמליים, ותכניות אפשריות גם לרכב שטח או טנדר קטן יותר, תחת סימן מסחרי נוסף שנרשם: IONIQ T7. אל תצפו לטנדרים האלה שיגיעו לכבישים לפני 2026.