רוני נאק
בשבועות האחרונים החלו לצוץ במדיה באסיה צילומי "ריגול" של רכב, SUV גדול, של יונדאי הנמצא בניסויים. זה היה טריגר לשני ז'אנרים של הדמיות כאשר המשותף ביניהם הוא מראה רטרו-קלאסי כזה, בדומה למה שעשתה לנד רובר עם הדיפנדר שלה.

בין אם מדובר בסופו של דבר בדור כל-חדש של יונדאי סנטה פה, החזרה לחיים של דגם הגלופר או אולי בכלל ב-IONIQ7 החשמלית, אפשר להתרשם ממרכב בעל קווים רבועים, גג "צף" בסגנון לנדרוברי, מסילות גג גדולות וגלגלים גדולים.

יונדאי בוודאי שמה לב להתעוררות של סגמנט ה-4X4 ומיעוט ההיצע שבו, בעיקר מצד המותגים היפניים והאירופאים (לאמריקאים יש עדיין רומן מתמשך עם ה-SUV). אם זו תחליט להחזיר את השם GALLOPER או אפילו TERRACAN, עליו כבר היה גל שמועות בעבר, קיים סיכוי יותר מסביר שהרכב יצוייד במערכת הנעה 4X4, עם יכולת שטח אמיתית, תיבת העברה, מתלים ארוכי מהלך וצמיגי בהתאם. בהתחשב בעובדה שאין כרגע ליונדאי שלדת סולם בארסנל – ייתכן שיונדאי תנקוט בגישה מתונה למדי.

אם יונדאי תבחר לתת לסנטה פה מראה יותר רבוע וקשוח, זו תהיה עם מרכב אחוד, שבעה מושבים, מערכת הנעה כפולה קבועה, ספק רב אם יהיה LOW וכמובן מצבי נהיגת שטח וכביש שונים.

חשוב לזכור כי יונדאי היא יצרנית גלובלית המשווקת מכוניות רבות במדינות שאינן כפופות לחוקי הרגולטורים המערביים. כמו טויוטה, גם יונדאי מתמודדת בשוק שבו יש מיליארד לקוחות פוטנציאליים ללא גישה לרשת חשמל אמינה כל שכן פינוקים של טעינה מהירה במאות קילווואטים. אז אולי אנו, בזיקתנו המערבית, כלל לא נזכה לראות את הכלים האלה על שבילי ארצנו המסומנים.