רוני נאק
מי שהייתה אחת מאבני היסוד של קבוצת רכבי המיני – סגמנט A – מגיעה אלינו בדור חדש ומאובזר מתמיד. היום מתחילה כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, לשווק את הדור החדש של יונדאי i10.

יונדאי i10 על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-40 מ"מ משמעותיים בסגמנט הזה (242.5 ס"מ). זה מאפשר לשחק עם הפרופורציות ואלו – עם תקרה נמוכה יותר ורוחב גדול יותר (מינוס 20 מ,מ ו-פלוס 20 מ"מ בהתאמה) – יוצרו מכונית שלא רק נראית בעין גדולה יותר אלא שגם מרווח יותר לנוסעים. כמובן שגם האורך של יונדאי i10 צמח ב-5.0 ס"מ בהתאמה.
את העיצוב המחודד והצעיר יותר קל לראות בעין. מבחר של 22 שילובי צבעים בהם גגות בצבעים קונטרסטיים. חישוקי סגסוגת 15 או 16 אינץ' בשני גוונים. שילוב מאוזן ונאה של קימורים עם קווים מחודדים ומפולסים היכן שחשוב. זאת כחלק מהפניה לקהלים חדשים ובעיקר צעירים יותר. מרווח הפנים גדול יותר וכן נפח תא המטען עלה ל-252ל'

בהתאמה גם תא הנהג עבר עדכון מהותי שרובו ככולו סביב המולטימדיה החדשה ורבת העוצמה במידה של 8 אינץ'. ממשק מלא לאנדרואיד וקארפליי. מימד הרוחב מודגש עם פתחי מיזוג עגולים בקצות הקיצוניים של הדשבורד. ויחד אתו תחושת המרחב הנדיב.
חבילת הבטיחות האקטיבית מלאה וכוללת את כל מה שצריך. בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב – אקטיבית, ניטור עייפות נהג – קריאת תמרורים וחידוש בדמות התראה על תחילת הנסיעה לאותם נהגים מוסחי דעת.

לישראל תגיע יחידת הנעה אחת. 4 ציל' בנפח של 1.2ל' עם תפוקה של 84 כ"ס ו-12 קג"מ. זהו מנוע חדש עם שני מזרקי דלק לכל צילינדר. זאת לטובת דיוק ההזרקה ותוספת צינון לראשי הצילינדרים. שני מזרקי דלק לבוכנה לא מתורגמים לצריכה גבוהה – להיפך. היצרן טוען לצריכת דלק עדיפה. גם בזכות תיבת ההילוכים הרובוטית. הורדת הכוח היא דרך תיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים או רובוטית עם 5 הילוכים. אנשי יונדאי טוענים שמדובר בתיבת ההילוכים הרובוטית חד-מצמדית הטובה מסוגה. זו מערכת חשמלית מלאה למעט הרמה הידראולית של המצמד. הכל מפוקד מחשב כמובן ומכוייל לצריכת דלק מיטבית. 24% חסכון בצריכת דלק בעיר וכ-8.5% חסכון בינעירונית ביחס ליונדאי i10 היוצאת.

בישראל יונדאי i10 החדשה תשווק בארבע גרסאות:
- אינטנס ידני ב-69,900 שקלים
- אינסייפייר אוטו ב-79,900 שקלים
- פריים אוטו ב-83,900 שקלים
- סופרים אוטו ב- 83,990 שקלים
השיווק מתחיל ממש היום.
