יום ראשון , 30 יוני 2024
יונדאי INSTER מגיע לעולם. האם יביא את הבשורה של רכב חשמלי במחיר עממי לקהל הרחב? צילום: יונדאי

יונדאי INSTER החשמלית – כל הפרטים

רוני נאק

יונדאי חשפה הלילה את INSTER דגם חשמלי חדש בסגמנט A, המציע עיצוב ייחודי, טווח נסיעה ארוך לסגמנט.

העיצוב מתבסס על המראה של ה-CASPER אשר שווק בקוריאה בלבד מאז השקתו בשנת 2021. אבולוציית העיצוב של ה-INSTER מבוססת על מרכב ובסיס גלגלים מורחבים כדי לספק יותר מרחב פנימי ומראה בעל נוכחות קשוחה.

יונדאי INSTER מגיע לעולם. האם יביא את הבשורה של רכב חשמלי במחיר עממי לקהל הרחב? צילום: יונדאי

• יונדאי חדשה בפחות מ-80 אלף שקלים

ברכב בממדים כאלה, למידות יש חשיבות רבה. בסיס הגלגלים הוא 258 ס"מ. האורך הכללי עומד על 382.5 ס"מ. הרוחב הוא 161 ס"מ והגובה 157 וחצי ס"מ. לתא המטען נפח של 280ל' עד 351ל' כשמזיחים לפנים את שורת המושבים השניה שעל מסילה. למרות הממדים האלה – יונדאי מספרת על מרווח ראש של כמטר לפנים ומאחור וגם מרווח רגליים הנעה סביב מטר.

יונדאי ממקמת את INSTER בין סגמנטים A ו-B בזכות הממדים. לדבריהם, הרכב מציע את יכולת התמרון וקלות השימוש שהרוכשים מצפים להם עם פרקטיות וגמישות משופרים. זאת, הודות לחללי פנים מרווחים יותר וקיבולת מטען משופרת. בהשוואה לדגמים גדולים יותר מסגמנט B (סופרמיני), הממדים הקומפקטיים של ה-INSTER הופכים אותו לנשק עירוני מדויק.

מן החוץ יש חתימת פנסי LED ליום ומאותתי פיקסלים. לקוחות יכולים להוסיף איבזור כמו פנסי LED ראשיים וגג בצבע שחור לקונטרסט. חישוקי גלגלים מפלדה 15 אינץ' עם כיסויי גלגלים, או לבחירה סגסוגת 15 אינץ' או חישוקי סגסוגת 17 אינץ' יוצעו בהתאם למפרט.

יונדאי INSTER מגיע לעולם. האם יביא את הבשורה של רכב חשמלי במחיר עממי לקהל הרחב? צילום: יונדאי

 

בפנים, יונדאי INSTER כולל קוקפיט דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ', מסך מגע מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' עם ניווט ותחנת עגינה לטעינה אלחוטית המהווה חלק מקונסולה מרכזית קומפקטית שנועדה ליצור תחושת מרווח גדולה יותר.

נושא הפיקסלים חוזר על עצמו גם בעיצוב הפנים, עם גרפיקה על ראש ההגה של INSTER המחזק את מסר ההייטק של המכונית. עיצוב הפנים כולל גם עיטורים לדלתות העליונות הניתנות להתאמה אישית לבעלים כדי להתאים אישית את הרכב שלהם.

כל המושבים ניתנים לקיפול שטוח – כולל מושב הנהג – להגברת הגמישות. נהגות במדינות צוננות יהנו מאופציה לחימום במושבים הקדמיים וגלגל ההגה. 

יונדאי INSTER מגיע לעולם. האם יביא את הבשורה של רכב חשמלי במחיר עממי לקהל הרחב? צילום: יונדאי

 

בתחום ההנעה יונדאי אינסטר מאפשר בחירה בין שתי סוללות: 42 קוט"ש כסטנדרט, או סוללה ארוכת טווח של 49 קוט"ש כאופציה. בנוסף יש בחירה בין מנוע של 97 כ"ס בגרסת הבסיס או 115 כ"ס לגרסת ארוכת הטווח. שתי הגרסאות מציעות מומנט של כ-15 קג"מ.

יונדאי מספרת על טווח נסיעה חזוי של 355 ק"מ (WLTP) בטעינה יחידה לגרסת לונג ריינג' עם צריכת אנרגיה משוערת של 15.3 קילוואט/שעה/100 ק"מ (WLTP).

בתחום הטעינה אפשר להנות מעד 120 קילו-וואט בעמדות DC מהירות לטעינה מ- 10 ל-80 אחוזים בתוך כ-30 דקות בתנאים אופטימליים. INSTER מצויד גם במטען AC של 11 קילו-וואט כסטנדרט, לצד מערכת חימום סוללה ומשאבת חום לטובת האנשים שבקבינה.

יונדאי INSTER מגיע לעולם. האם יביא את הבשורה של רכב חשמלי במחיר עממי לקהל הרחב? צילום: יונדאי

 

עוד קיימת מערכת (V2L) המספקת חשמל להתקנים חיצוניים (110V/220V), ומאפשרת טעינה דו-כיוונית ללא צורך בציוד נוסף.

בתחומי ועדת הקישוט יונדאי אינסטר כולל גם תאורת אווריה עם 64 גוונים, גג שמש הנפתח בנגיעה אחת וכניסה דיגיטלית ללא מפתח Digital Key 2 Touch (NFC).

בתחום הבטיחות כולל יונדאי אינסטר החשמלי את חבילת הבטיחות החכמה הנרחבת ביותר בסגמנט, כולל תכונות מקיפות של מערכת סיוע לנהג מתקדמת (ADAS) כגון צג היקפי (SVM), סיוע למניעת התנגשות חניה מאחור (PCA-R) ), ניטור שטח מת (BVM) ו-בלימת חירום אוטונומית.

בנוסף יש גם סיוע לשמירה על הנתיב (LKA) וסיוע למעקב אחר נתיב (LFA) מוצעים גם, בתוספת סיוע למניעת התנגשות בנקודה עיוורת (BCA), סיוע למניעת התנגשות צולבת בתנועה (RCCA), אזהרת יציאה בטוחה (SEW), בקרת שיוט חכמה (SCC) עם זחילת פקקים, מגביל מהירות חכם (ISLA), ניטור עייפות נהג (DAW), החלפת אור גבוה (HBA), התראת יציאת רכב מוביל (LVDA) ואחורי התראת נוסעים (ROA).

יונדאי INSTER תגיע לכבישי קוריאה כבר בקיץ הקרוב, ובהמשך לשוקי אירופה, המזרח התיכון ואסיה. לפי הודעת יונדאי מרבית פריטי אבזור הנוחות וטכנולוגיות הבטיחות יגיעו ברכב כסטנדרט. המפרט של ישראל יפורסם – לצד המחיר – קרוב יותר להשקה אצלנו. האם מדובר ברגע מכונן שבו סופסוף תהיה בישראל מכונית חשמלית ראויה במחיר הגיוני?

Check Also

סטודיו יונדאי – הסיפור אחרי ענקית הרכב מקוריאה

במרכז המבקרים הפתוח של יונדאי בסיאול - פגשנו את המורשת של ענקית הרכב, את העתיד שלה וגם את החתירה הבלתי נלאית להמשיך לפתח ולהתקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 + 6 =