רוני נאק
הספקולציות לגבי המחיר שיהיה לרכב הביצועים החשמלי של יונדאי נעו בין 500 ל-650 אלפי שקלים. אלא שהמציאות עשתה לכל ה"מבינים" קונץ לא רע ועתה היבואנית, כלמוביל, מציעה במחיר השקה ולזמן מוגבל את את האיוניק 5N במחיר מפצח מוסכמות של 399,900 שקלים.
מה תקבלו במחיר הזה? (חוץ מחיוכים ואימה) די הרבה. שני מנועים בתפוקת שיא של 650 כ"ס או תפוקה רציפה של 609 כ"ס. מנועים מיוחדים עם תקרת סל"ד עוצרת נשימה של 21,000 סל"ד. סוללה מוגדלת בעלת קיבולת של 84 קוט"ש שכמובן פועלת בתחומי ה-800 וולט ומאפשרת טעינה מהירה במיוחד מכל עמדה אולטרה-מהירה שיש בישראל.

• TOP GEAR יונדאי איוניק 5 N היא החשמלית הספורטיבית הטובה ביותר
הזמן ל-100 קמ"ש הוא רק 3.4 שניות אבל הנתון הזה חסר חשיבות לעומת האופן שבו האיוניק 5N יודעת לטפל בכבישים ומסלולים מפותלים באופן הנוגד את חוקי הפיזיקה – את המשקל של הרכב ואת הקוטר העצום של צלחות הבלימה שבחזית (400 מ"מ אם אתם כבר שואלים).
עוד מקבלת יונדאי איוניק 5N מערכת מתלים מותאמת לדינאמיות הקוסמית, מפשק גלגלים מורחב מעט, האורך התארך מעט והגובה ירד קמעה.

תא הנהג גם הוא הותאם לרוח הנמרצת עם מושבים ספורטיביים, תפרים "N", תוכנות ניהול עדכניות ומותאמות לאופי כולל N GRIN שיצמיח שערות על החזה של כל בוי-רייסר חולמני.
בזמן הקצר בה משווקת האיוניק 5N בעולם ובגרסתה הראשונה הספיקה לקצור שבחים מכל כיוון ולקטוף פרסים יוצאי דופן בין היתר כ- World Performance Car award לשנת 2024, פרס & Car of the Year על ידי TopGear.com, ה-EV Hot Hatch הטובה
ביותר בטקס פרסי TopGear.com Electric לשנת 2024 ואת זמן ההקפה המהיר ביותר של רכב פנאי-שטח חשמלי ב-Nürburgring Nordschleife עם Sport Auto של גרמניה.

חחחחח לשלם סכום כזה בשביל יונדאיי..
איזה בדיחה המחיר.גג 180 אלף אחרת יש וולבו ועוד רבים אחרים כמו הזיקר. פשוט עבודה בעיניים פראייר מי שמשלם סכומים כאלה.
ראיתי סרטון שהוא עושה מירוץ drag עם למבורגיני והוא לוקח אותו במרחק של מכונית שלמה …פשוט הרכב מהיר בטירוף