יום שלישי , 16 יולי 2024
כרית האוויר לגג השמש של מוביס - תותקן בתחילה במכוניות קיה ו-יונדאי. צילום: מוביס
כרית האוויר לגג השמש של מוביס - תותקן בתחילה במכוניות קיה ו-יונדאי. צילום: מוביס

בקרוב: כריות אוויר לחלון שמש

רוני נאק

בסאול – בירת קוריאה – פורסם הלילה כי יונדאי מוביס, ספקית משנה של תעשיית הרכב הקשורה ליצרנית הרכב יונדאי, סיימה את הפיתוח של כרית אוויר לחלון שמש (סאן רוף).


מוביס טוענת שזו כרית האוויר הראשונה בשימוש בגג/תקרה של רכב – וככל שרמות האיבזור הולכות ומשתפרות במלחמה השיווקית בין מותגי הרכב, כך גובר השימוש בחלונות שמש אשר לטענת מוביס הופכים לנפוצים מאי פעם. יצרניות אמצעי ההגנה לא מכסות באמצעות כריות אוויר את הפתח הגדול הזה שבגג – וזו בדיוק החלל שלתוכו מוביס מנסה להשתחל.

סיפור המשנה המעניין הוא שבעוד שקיה ו-יונדאי עושות חיל כאן אצלנו בישראל, בשני השווקים הגדולים ביותר: ארה"ב ו-סין הצמיחה לא עומדת בציפיות. כך שמוביס – שהיא כאמור קשורה ליונדאי – מנסה לשווק את כרית האוויר לסאן רוף גם ליצרניות רכב אחרות.

גג שמש פאנוראמי - כאן באאודי Q5 - יכוסה בכרית אווירת ב-8 מאיות השניה. צילום" פז בר
גג שמש פאנוראמי – כאן באאודי Q5 – יכוסה בכרית אווירת ב-8 מאיות השניה. צילום" פז בר

לפי מוביס כרית האוויר מיועדת לסגור במהירות רבה פתח של גג שמש פאנוראמי – בזמן של 0.08 שניות. בנוסף תפקידה גם לשמש כאמצעי ריסון ולמנוע מהנוסעים להיזרק החוצה מרכב מתהפך ולצמצם את נזקי הגוף במקרה של תאונה. מוביס רשמה 11 פטנטים במהלך פיתוח המוצר הזה.

יהיה זה בטוח לצפות כי המכוניות של קיה ו-יונדאי תהיינה הראשונות להצטייד בכרית האוויר לגג השמש – אולם מוביס עוד לא פרסמה הערכה מתי צפויה האינטגרציה בקוי היצור.

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × one =