רוני נאק
בתערוכת Seoul Mobility Show 2025 שהתקיימה השבוע, חשפה יונדאי את האיוניק 6 שקיבל עדכונים עיצוביים ממוקדים במסגרת מתיחת פנים. בנוסף לכך, יונדאי כם הציגה את האיוניק 6 עם חבילת אבזור N-Line ספורטיבית כקדימון לגרסת N "מלאה" ושרירית, ברוח ה-RN22e, שצפויה להיות מוצגת ביולי עם מאות כוחות סוס במתכון דומה-אך-שונה ליונדאי איוניק 5N שגם שווקה אצלנו.

• יונדאי משתגעת ואנחנו מתים על זה
לפי יונדאי העיצוב המחודד מתבסס על רוח העיצוב (הרטרו-אירודינאמית) של ה-IONIQ 6 המקורי, עטור הפרסים, שהושק בשנת 2022, כאשר המתיחת הפנים כוללת קימורים מעודנים יותר ופרופורציות משופרות היוצרות צללית חלקה ומאוזנת.

באשר לחבילת N-Line מה שיונדאי יצרה כדי להדגיש את העיצוב הדינמי והאגרסיבי של גרסת ה-N Line, היא שילבה פגושים בצורת כנף לפנים ומאחור שגם כוללים פרטים משופרים וצורה מפוסלת יותר. עיצוב הפגוש בהשראת כנפיים, יחד עם חצאית המודגשת על ידי קו בודד, יוצרים לאיוניק 6 מראה של עמידה נמוכה וספורטיבית יותר. בנוסף, יונדאי עשתה שימוש נרחב בצבע שחור מאחור, בהשראת ה-RN22e, כדי לחזק את הפרופורציות הספורטיביות של ה-IONIQ 6 N Line. עיצוב פנסי-פיקסל הפרמטרית הדו-ממדית מדגיש עוד יותר אסתטיקה טכנולוגית.

בנוסף לאיוניק 6N-Line יונדאי ניצלה את התערוכת גם לחשוף את הדור החדש – השני במספר – של NEXO ה-SUV המונע בתאי דלק מימניים מתוצרתה. מדובר בפלטפורמה חדשה שהיא גדולה יותר בכל מימד ואף בעלת תא מטען גדול. לצד זאת ושפת העיצוב החדשה גם מערכת תא הדלק המימני בעלת תפוקה רבה יותר, בטיחות משופרת וטווח של מעל ל-700 קילומטרים ממיכל מימן יחיד של 6.7 ק"ג שניתן למילוי תוך 5 דקות. למנוע החשמלי 204 כ"ס ו-36 קג"מ – התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות עם מהירות מירבית של 180 קמ"ש. יש אחזור אנרגיה לסוללת הההנעה ואפילו יכולת גרירה של עד 1,000 ק"ג.

זאת ועוד ה-NEXO מצויד בקוקפיט דיגיטלי עם עדכוני OTA ויכולות AI המשולבות בסייען הקולי, מערכת שמע יוקרתית מבית B&O, יכולת V2L להזנת אנרגיה החוצה, מערכת מצלמות 360 משופר עם חיישני תנועה והקלטת שמע, זיהוי טביעת אצבע להתנעה ושורה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות.