שטח
בשנה שעברה, 2024, קבוצת יונדאי הדהימה את תעשיית הרכב כשלא פחות מ-9 מדגמיה החדשים זכו לדירוג Top Safety Pick שניתן על ידי ה-IIHS (אם תרצו המקבילה של NCAP לשוק הצפון אמריקאי). השנה, 2025 יונדאי מתעלה על עצמה אפילו מול קריטריונים מחמירים יותר מאי פעם.
ה-IIHS ראשי תיבות של Insurance Institute of Highway Safety – זהו גוף עצמאי, מלכ"ר, שנוסד בשנת 1959 שמטרתו היא לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים באמצעות כלים של מחקר ופיתוח, הערכת סיכונים וחינוך. המבחנים נערכים מדי שנה ועם סטנדרטים שהולכים ומחמירים כדי להתאים לטכנולוגיות החדשות ולכסות תחומים שלא קבלו בעבר ביטוי.
לשנת 2025, IIHS עדכן את קריטריוני הפרסים של TSP ו-TSP+, עם דגש על הגנה לנוסעים מאחור, נוספו בדיקות הדורשות טכנולוגיית חגורות בטיחות מתקדמות וחדשנות בטיחותית נוספת כדי להשיג ציונים גבוהים. העדכונים לשיטות הבדיקה ולתקנים העלו את הרף גבוה יותר מה שהקשה על יצרנים אחרים. שלא במפתיע כתוצאה מכך רק 48 דגמים זכו בפרסים השנה, לעומת 71 בשנה שעברה.

דגמי קבוצת יונדאי מוטור (HMC) הודיעה כי 12 דגמים מחברות יונדאי, קיה וג'נסיס זכו בפרסי TOP SAFETY PICK (TSP) ו-TOP SAFETY PICK+ (TSP+) של המכון לבטיחות בדרכים (IIHS) לשנת 2025, מספר הפרסים המוביל בתעשייה. סך הפרסים של הקבוצה מהווה יותר מכל יצרן רכב אחר בהערכה השנתית של IIHS, וכולל 25 אחוזים מסך הפרסים שהוענקו עד כה ב-2025.

בפירוט רב יותר אנו מגלים כי לא מעט מהדגמים הזוכים בפרסי הבטיחות החשובים משווקים גם אצלנו כאן בישראל:
יונדאי קבלה חמישה פרסי TSP+ (הגבוה ביותר) עבור הדגמים: איוניק 5 החשמלית, KONA ההיברידית , טוסון המשפחתית, סנטה פה החדשה על שבעת המקומות שבה ואיוניק 6 החדשנית.
ג'נסיס זכתה אף היא בחמישה פרסים, ארבעה מהם TSP+ עבור GV60, Electrified GV70, GV70 ו-GV80, ופרס TSP אחד עבור G90.
רכבי השטח EV9 וטליורייד של קיה זכו שניהם בפרסי TSP+.

בשורה התחתונה – אם אתם רוצים רכב שבטיחותו מוכחת במבני הבטיחות המחמירים והאובייקטיביים ביותר – תמצאו אותם בקבוצת יונדאי.
תוכן מקודם