יום שלישי , 3 ספטמבר 2024
יונדאי מציינת 20 שנים לטוסון. רב מכר עולמי וגם ישראלי עתה אחרי עדכון. צילום: יונדאי

20 שנים עם יונדאי טוסון

שטח

איך שהזמן טס כשנהנים! רק לפני רגע הגיע לכאן יונדאי טוסון ובמו גלגליו הצליח כמעט לבדו להכחיד את סגמנט רכבי המנהלים (קבוצה E) ולמשוך אחריו את רכבי הפנאי המדשדשים והיקרים להחריד – לשיאי מכירות. השנה היא כמובן 2005 וכלמוביל בזמן קצר משנה עם הדגם היחיד הזה, את תמונת הפלחים בתרשים של עוגת שוק הרכב הישראלי.

הדור הראשון של יונדאי טוסון המריא במכירות ושינה את תמונת שוק הרכב בישראל. צילום: יונדאי

• טוסון עשה מהפכה

ב-2004 כשגלובלית יונדאי השיקה את הדור הראשון של טוסון, הוא יצר פאראדיגמה חדשה של סגנון, נוחות ואמינות. העיצוב המסוקס, בהשראת רכבי השטח דאז (יונדאי גאלופר ובהמשך טראקאן) היה חידוש מרענן. בנוסף, הטוסון הציע גם שימושיות טובה יותר ביחס לסדאן הגדולים. זאת, יחד עם ממדים קטנים יותר משל רכב שטח גמלוני וחווית נסיעה נעימה יותר הקרובה יותר לפרייבט, הפכו את הטוסון ללהיט בקרב משפחות ובקרב הרפתקנים בעיני עצמם. העיצוב יוצא הדופן, חבילות האבזור הרבות וגם האימוץ של פלטפורמה אחודה ליצירה של SUV (כמו מותגי יפן והמערב) סייעו לטוסון להתבלט בשוק צפוף.  יונדאי טוסון הפך במהרה לנחשק ולאחד הדגמים הנמכרים ביותר של יונדאי.

20 שנים של יונדאי טוסון. צילום: יונדאי

 

במהלך השנים, יונדאי טוסון המשיך להתפתח ולהשתפר – כאשר כל דור חדש משלב את הטכנולוגיה והטרנדים העיצוביים העדכניים ביותר לתקופתו. הדור הרביעי, הנוכחי של טוסון, שהושק עולמית בשנת 2020, מציג עיצוב יוצא דופן ועתידני עם קווים חדים וזוויות דינמיות, יחד עם מגוון רחב של תכונות מתקדמות. לאורך השנים ראינו גרסאות הנעה רבות לטוסון בהן, V6 בנזין, טורבו דיזל, עם או בלי הנעה כפולה, חבילות אבזור וגרסאות רבות, חלקן מקוריות אחרות מקומיות. כיום, ההיצע העולמי של יונדאי כולל יחידות הנעה בנזין עם או בלי טורבו, וגם גרסאות היברידיות ופלאג-אין. אחרי 20 שנים ויותר מ-2 מיליון טוסון שעלו על הכבישים ב-70 שווקים ברחבי העולם – יונדאי טוסון ממשיך באבולוציה של הדגם.

דור 2 של יונדאי טוסון כונה אצלנו iX35. צילום: פז בר

• זוכרים את iX35?

לאחרונה יונדאי עדכנה את הדור הרביעי של טוסון (כבר משווק אצלנו). דור שהעלה על כבישי ישראל יותר מ-70 אלף יחידות מתחילת שיווקו. במסגרת העידכון, יונדאי טוסון קיבל ליטוש וחידוד של המראה החיצוני – לא טרנספורמציה מלאה (את זה משאירים לדור החמישי), עודכנו חתימות התאורה והפגושים הקדמי והאחורי. בנוסף, שולבו חישוקי סגסוגת בעיצוב חדש. יונדאי מציעה צביעה דו-גוונית כבר ברמת הכניסה, מסילות גג ואבזור נוסף. תא הנהג חדש לגמרי בעיצובו ועתה הוא קרוב הרבה יותר ל-Look&Feel של דגמי איוניק החשמליים. המשמעות היא שני מסכי 12.3 אינץ' צמודים וקעורים לתצוגת מידע ובידור (לא בכל חבילות האבזור) המצוידים במעבדים חזקים ומהירים יותר, צבע וגרפיקה מחודדת יותר וממשק אינטואיטיבי. קונסולה מרכזית חדשה המייצרת יותר ספייס ושימושיות טובה יותר. יש תצוגה חדשה לבקרת האקלים וגם מושבים מעודכנים המרופדים בחומרים ומרקמים חדשים.

המחויבות של יונדאי לחדשנות ולשביעות רצון הלקוחות עזרה לטוסון לשגשג. שני עשורים מאז הווסדות הליין, טוסון מתגאה בהיסטוריה עשירה של ביצועים, אמינות ושביעות רצון לקוחות, והפכה לכתובת ללכת אליה בקבוצת  רכבי הפנאי שטח בישראל.

Check Also

יונדאי איוניק 5N – עכשיו זה רשמי

החשמלית שהכי ציפינו לה, יונדאי איוניק 5N מתחילה שיווק סדיר בישראל - המחיר 440 אלפי שקלים. התפוקה עד 650 כ"ס מהנעה כפולה ושני מנועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 + nine =