רוני נאק
קו רכבי הפנאי של אינפיניטי עתיד להיות מעט סמיך יותר לכשתגיע התוספת האחרונה להיצע: QX55. כמה זה בקרוב? לא מאד – קיץ 2020 לשוק האמריקאי ואם כלל ישווק אצלנו אז כנראה שבסוף אותה שנה לקראת העברת המקל ל-2021. בינתיים קיבלנו משיכת מכחול קליגראפית ומאוד יפנית באופיה המתארת את קו הגג של ה-SUV העתידי. ההודעה של אינפיניטי מגיעה בסמוך לחגיגות 30 השנים למותג (שגם אצלנו נחגג בקול תרועה רמה).
• חולמים על רכב חדש? כך תעשו זאת!
![הנה תא הנהג המדהים של אינפיניטי QX50. אחד הביצועים המרשימים בתעשייה. צילום: אינפיניטי](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/08/Infiniti_QX50_056-e1566024427610.jpg)
זה לא סוד גדול ש-SUV בתצורת פסבדו-קופה הן הלהיט בקבוצת הפרימיום – אבל לא רק. מפורשה קאיין קופה ועד רנו ארקנה – אותה זוועה עיצובית שהחל בשעתו ב.מ.וו X6 מתפשטת גם לרכבי פנאי קטנים כמו אאודי Q3 החדשה ובוודאי בקרב ה-SUV הגדולים יותר.
![QX55 - פנאי קופה מעוצב ועם מנוע עם קומפרסיה משתנה. הברקה או סיוט בשירות? צילום: אינפיניטי](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/08/QX55.jpg)
ובכן כמו במקרים של ב.מ.וו X6, X4 וגם דגמי מרצדס המקבילים GLE, GLC – גם אינפיניטי QX55 מתבסס על רכב פנאי "רגיל" (QX50 שהוצג כבר ב-2017 אולם מעולם לא "עשה עליה" לישראל ועתה כבר אחרי מתיחת פנים של 2019 ) אבל מציע לוק ספורטיבי יותר וייתכן שנראה גם מערכות הנעה חזקות במיוחד וחבילות איבזור עוד יותר עשירות על ההיצע הנהדר בכל מקרה של אינפיניטי ברמות המחיר האלה.
![אינפיניטי QX50 החדש הושק ב-2017 ועתה שנית אחרי מתיחת פנים. אלינו לא הגיע. צילום: אינפיניטי](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/08/Infiniti_QX50_007.jpg)
יהיה זה ניחוש יותר מסביר להניח כי אינפיניטי QX55 יהיה מצוייד במנוע הטורבו בנזין החדש בעל יחס דחיסה משתנה. מנוע המפיק 268 כ"ס ו-39 קג"מ מנפח של 2.0ל'.
כמו שנפגוש ביחסי המחיר שבין הגרסאות ה"רגילות" לגרסאות ה"קופה" המשווקות – גם כאן ככל הנראה שאינפיניטי QX55 יהיה במעט יקר יותר מה-QX50 אשר משווק בארה"ב בין 37 ל-45.5 אלפי דולרים.