רוני נאק
איגוד יבואני הרכב מסכם את מחצית שנת 2024 ויש תזוזות מעניינות בראש טבלת המסירות וגם שם למטה. הסיבות לכך רבות החל מהחרם התורכי, החסימה של הים האדום, המלחמה שיצרה את שני המשברים האלה, מעסיקה מילואימניקים רבים, מורידה מ"אווירת הקניה" של הציבור שקם מדי בוקר לחדשות נוראיות של "הותר לפרסום" ועוד משתנים נוספים.
בסיכום המספרים מדובר על ירידה של כ-19 אלף יחידות ביחס לתקופה המקבילה ב-2023 – כלומר 155,145 יחידות. לרכב החשמלי יש נתח שוק של 25.3% כאשר כמחצית ממנו בדומיננטיות של BYD שמסרה 10,178 יחידות (כלומר מכוניות שקיבלו רישוי). שניה אחריה MG הסינית עם 5,487 יחידות וטסלה שלישית בקבוצה הזו עם 3,023 יחידות.

טויוטה עוברת להוביל את השוק 17,347 יחידות – אפילו שדגמים רבים ממנה מגיעים מתורכיה – דבר שאולי יתבטא בהמשך השנה. יונדאי במקום השני הצמוד וקיה בשלישי עם 17,259 יח' ו-10,592 יחידות בהתאמה.
34,707 רכבים סינים עשו את הדרך הארוכה – סביב אפריקה – לישראל. במקום השני קוריאה הדרומית ממנה עלו על כבישי ישראל 27,723 רכבים. במקום השלישי יפן ש- 23,230 מכוניות מתוצרתה זכו ללוחית רישוי ישראלית.