רוני נאק
לאחר תקופת המתנה ממושכת, יגואר חושפת, סוף סוף, את I PACE – כביש שטח חשמלי ראשון ליצרנית הבריטית.
מטבע הדברים, במקום 6V , או 8V, או לפחות סופרצ'ארג'ר ראוי, תחת מכסה המנוע של יגואר I PACE, סליחה, בצמד הסרנים, שוכנים שני מנועים חשמליים המפיקים יחד 400 כוחות סוס ו696 ניוטון מטר, מספיק כדי להזניק את רכב הפנאי החשמלי ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. טווח הנסיעה הרשמי הוא 298 מיילים – או 479 קילומטרים, בטעינה מלאה האורכת מספר שעות- אך לפי יגואר קיימת גם אפשרות טעינה מהירה-80% מן הסוללה תוך עד 40 דקות.
• מה תעשו עם 30,000 שקלים? – אלפא רומאו מיטו ב-109,900 שקלים בלבד.
![יגואר IPACE - רכב חשמלי ראשון של יגואר עם טווח מוצהר שימושי. צילום: יגואר](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2018/03/J_I-PACE_19MY_Location_Image_010318_17.jpg)
כדי שלקוחות יגואר המסורתיים לא יוכלו לצקצק בשפתיים למראה הג'אג השקטה מדגישה יגואר שמבחינה דינאמית יגואר I PACE אינה נופלת ממקבילותיה הודות למרכב אלומיניום שנחשב לקשיח ביותר בתולדות יגואר. מארז הסוללות עצמו ממוקם במרכז המרכב ומעניק חלוקת משקל 50:50 מושלמת והמרכב נתמך, כמובן, על ידי מערכת מתלי אוויר אופציונאלית.
![יגואר IPACE - רכב חשמלי ראשון של יגואר עם טווח מוצהר שימושי. צילום: יגואר](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2018/03/J_I-PACE_19MY_Location_Image_010318_37.jpg)
שלא במפתיע, יגואר מדגישה שתא הנוסעים של I PACE נחשב לאחד המתקדמים שהוצעו אי פעם במכונית יגואר,כולל מערכות בטיחות מקוריות, קישוריות מלאה וגם מרווח רגליים של 890 מילימטרים ליושבים מאחור-עקב היעדר מנהרת תמסורת-ונפח תא מטען של 695 ליטרים. מערכת הניווט מתאימה לנהיגה חשמלית וכוללת הכוונה לנקודות טעינה, הדרכה לגבי סגנון הנהיגה, לטובת טווח מרבי וגם אפליקציית AMAZON ALEXA.
![יגואר IPACE - רכב חשמלי ראשון של יגואר עם טווח מוצהר שימושי. צילום: יגואר](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2018/03/J_I-PACE_19MY_Location_Image_010318_09.jpg)