רוני נאק
סקר JDPOWER אשר פורסם בחודש שעבר בבריטניה בדק את מספר התקלות שדווחו לכל 100 כלי רכב מאותו המותג. ככל שהמותג קיבל פחות דיווחים כך הוא מוקם גבוה יותר בסקר. הסקר בודק את מספר התלונות שדווחו על ידי בעלי הרכבים ב-12 החודשים האחרונים. כאשר הסייגים הם בעלים ראשונים (יד 1) על המכונית וכלי רכב בני שנה עד 3 שנים.

• למצא את הרכב הטוב ביותר בשבילך
התקלות הרווחות ביותר קשורות לשילוב טכנולוגיות חדשות – בוסריות – לתוך כלי הרכב. בעיקר הדברים אמורים כלפי מערכות הקישוריות השונות עם קושי להתממשק אליהן וכן זיהוי קולי שלא מזהה את הקול. יחד עם זאת החשש מפני תקלות "מסורתיות" עדיין קיים כמו למשל תקלות מנוע ותמסורת – כאשר התקלה הנפוצה ביותר בתחום זה הייתה "הרכב לא מניע".

לאור זאת אפשר להבין כיצד מותגי הפרימיום הגרמניים קבלו ציונים מאד גרועים. מרצדס היא הטובה שבהן עם ציון שהוא מעט יותר טוב ממוצע התעשייה של 128 תקלות ל-100 כלי רכב. אולם אאודי עם 175 תלונות ו-ב.מ.וו עם 192 ל-100 כלי רכב, מלככות את התחתית כשרק פיאט מפרידה בניהן.

בין המצטיינות: יונדאי עם מספר התלונות הנמוך ביותר – רק 78 ל-100 כלי רכב, סוזוקי במקום השני ופיג'ו אשר עוקפת מותגי רכב יפניים רבים (בהם טויוטה, הונדה ומאזדה) ומציגה מספר תלונות של 107 – טוב יותר ממוצע התעשייה של 128 תלונות ל-100 כלי רכב.
מרשימת ה-13 נעדרים ג'יפ, מיצובישי וסובארו שלא הגיעו לרף הסטטיסטי.