תומר הדר
בדומה ליצרני רכב רבים, גם ג'יפ מתכוננת, בדרכה, לעידן החשמלי. מטבע הדברים – בשנים האחרונות נכפו על יצרני הרכב לא מעט תקנות איכות סביבה והבעייתית בהן היא איסור עתידי על כניסת רכבים מזהמים למרכזי בירות אירופה. אולי זוהי הסיבה לבחירה של ג'יפ דווקא בטורינו להצגת גרסת הפלאג אין הייבריד של הרנגייד.

• הדרך בה תמיד תהיה לכם מכונית חדשה
JEEP רנגייד phev ייחשף רשמית ב"פרקו דה וולנטינו" שבמרכז טורינו, עירה של פיאט, החברה האחות של ג'יפ. בדומה לרכבי פלאג אין הייבריד אחרים – גם ג'יפ רנגייד מצויד במנוע בעירה פנימית הפועל לצד מנוע חשמלי. את המנוע החשמלי ניתן להטעין באמצעות שקע חשמל ביתי – וכאשר הסוללה מתרוקנת, ניתן להשתמש במנוע הבעירה הפנימית. בנוסף, כאשר הרנגייד אינו נע בכוח חשמל, המערכת עדיין מתפקדת כהיברידית לכל דבר.

לפי ג'יפ, המנוע החשמלי מאפשר נסיעה נטולת מזהמים לטווח של עד 50 קילומטרים במהירות של עד 130 קמ"ש. ביחד, המנוע החשמלי ומנוע הבנזין (טורבו, 1.3 ליטרים) מפיקים 240 סוסים מכובדים. כדי להזכיר לנו שעדיין מדובר בג'יפ, היצרנית מדגישה כי המערכת החשמלית משפרת את יכולות השטח של הרנגייד – מאחר והמנוע החשמלי יושב על הסרן האחורי ומעניק בפועל הנעה כפולה – בלי שידרש גל הינע מכאני שיעביר את הכוח מהמנוע מקדימה אל הסרן האחורי. ג'יפ רנגייד משווק כרגע בישראל עם מנוע 1.4ל' טורבו-בנזין במחיר של 160,000 שקלים.