תומר הדר
לנד רובר כבר אינה יצרנית רכבי "השטח" השולטת באירופה. כך עולה מנתונים של ג'ייטו דיינמיקס המסכמים את מסירות רכבי השטח ה"אמיתיים" באירופה.
לפי נתוני ג'ייטו, לראשונה זה שנים, אפשר לומר לראשונה אי פעם, ג'יפ מכרה בסיכום השנתי של 2018 יותר יחידות מלנד רובר בשוק האירופי. כך, לנד רובר מכרה בשנה שעברה 150 אלף יחידות, ירידה קלה של 10% ביחס לשנת 2017 – אך לעומתה ג'יפ מכרה 166 אלף יחידות – זינוק משמעותי של 56%.

ההבדל במסירות המותגים באירופה כבר אינו קשור למלחמת ה"רנגלר דיפנדר", אלא למלחמת יוקרה בעממיות. בעוד שבלנד רובר בחרו להתרחק מן התדמית העממית ולהציג עוד ועוד פרשנויות למשפחת הריינג' רובר (כלומר איווק, וולאר וכיוצא בזאת), בג'יפ בחרו לצלול אל תוך מחסני החלפים של ג'יפ ולצאת עם קומפאס, רנגייד ושאר רכבים שחלקו לא מעט מכלולים עם דגמים מקבילים של פיאט ואלפא רומיאו.

בכל מקרה, גם אם בג'יפ בונים על שועלי השטח שיקחו את הרנגייד לסיבוב קניונים, עדיין בגי'פ גם מאמינים בשטח- בעוד כחודשיים יושק באירופה ג'יפ גלדיאטור ואילו לנד רובר מכינה הפתעה משלה שתוצג בקרוב. קוראים לה "דיפנדר" – שממנו אנו זוללית טיזרים כבר חודשים רבים.
בינתיים כאן בישראל – על פי נתוני המסירות של איגוד יבואני הרכב – מתחילת שנת 2019 ועד לסוף חודש מרץ נמסרו 439 רכבי ג'יפ מול 117 רכבי לנד רובר (מיבוא סדיר בלבד – לא כולל מכירות של יבוא מקביל או אישי). ואם כבר מביטים בדו"ח הרשמי של יבואני הרכב אפשר לראות כי מכירות מותג ג'יפ כמעט הכפילו עצמן מ-225 יחידות ברבעון הראשון של 2018 – וגם בלנד רובר יש עליה 8 יחידות מ-109 שנמסרו ברבעון הראשון של השנה שעברה.