תומר הדר
כמה חיכינו, כמה ציפינו – והנה הוא מגיע במפרט מלא: זהו ג'יפ רנגלר JL – הרנגלר החדש, מודל 2018. עד כה חשפה ג'יפ רק קומץ תמונות, אך כעת חושפת היצרנית מפרטים מלאים.
https://www.youtube.com/watch?v=yoeTyGQ0zyU
בדומה לכל קודמיו, החל בג'יפ הקשיש ממלחמת העולם השניה, גם רנגלר 2018 מצויד בשני סרנים חיים אשר תלויים תחת שלדת סולם – ויש לו כמובן גם טרנספר עם LOW. הפעם, לטובת ביצועים וחיסכון בדלק בחרו בג'יפ לראשונה בחלקי גוף מאלומיניום, ההופכים את הרנגלר החדש לקל וקשיח יותר מקודמו. היצע המנועים כולל את ה-V6 פנטהסטאר המוכר של ג'יפ, שכיכב גם בחרטומו של הרנגלר היוצא – אשר מפיק 285 כוחות סוס מ-3.6 ליטרים. תיבת ההילוכים הידנית של הרנגלר מאפשרת בחירה בין שישה יחסי העברה – עם שישי רגוע לטובת שיוט – ואילו התיבה האוטומטית (לראשונה ברנגלר) היא בעלת שמונה מהירויות.

ג'יפ מדגישה שהפנים, נקודה שמעולם לא היתה ממש חזקה ברנגלר, אלא אם אתם ממש בקטע של להרגיש שאתם נוסעים ב-1943, עבר שדרוג משמעותי ויצויד בשפע של נקודות קישור לאינטרנט, חיבורים לחשמל ועוד דברים שאף אחד לא צריך בשטח.

לצד ה- V6 מציגה ג'יפ לראשונה מנוע בעל ארבע בוכנות. מדובר במנוע 2.0 מוגדש המפיק 268 כוחות סוס – ובעתיד תוצג גם גרסת דיזל, שטרם נחשפה רשמית. מבחינת היצע תצורות מרכב, הטנדר רנגלר למרבה הצער טרם נחשף, אך ג'יפ חשפה כמובן גרסת חמש דלתות, שלוש דלתות וגרסה בעלת גג נפתח חשמלי.
https://www.youtube.com/watch?v=0p1cF89NU4w
וכעת לקרם: הרוביקון. רנגלר החדש יוצע כמובן בגרסת רוביקון שתגיע, לפחות במפרט האמריקאי, עם צמיגי 33, ניתוקים לאנטי רול בארים, נעילה קדמית ואחורית, צמד סרני דנה 44 ופגושים משודרגים.
