יום חמישי , 24 אפריל 2025
מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. אמת מידה ראויה לכל המיניוואנים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד

רוני נאק

מיניוואן הוא אחד מכלי הרכב הכי פרקטיים ונכונים למשפחה. כלי רכב שמוותר על גינונים של קשיחות לכאורה של ג'יפון ופשוט עושה את העבודה. אולם היסטורית, ארה"ב שהובילה ואף ייסדה את הטרנד – תודה לך דודג' – נדדה לעבר ה-SUV הגדולים כפתרון אופנתי יותר למשפחה הגדולה. כך הקרייזלר וויאג'ר (בעצמו פיתוח של דודג' קאראוואן והאדמו"ר לבית מיניוואן) שהיה רב מכר עוד מסוף שנות ה-80', יוצר בארבע יבשות ותחת ארבע שמות מותג – שניים מהם (קשה להאמין) היו VW ולנצ'יה. בשורה התחתונה, יוצרו 15 מיליון וויאג'ר בגרסאות רבות ושונות.

שלא במפתיע קרייזלר וויאג'ר יצר את הדיאגרמות ואת המפרט לשורה ארוכה של מיניוואנים מכל יצרן שחשב שיוכל להתחרות בשוק הצפון אמריקני. מטויוטה, דרך הונדה ועד קיה ויונדאי. כולם במידת מה הם הצאצאים של הוויאג'ר שצילום שלו החליף את זה של נערת חודש יוני במחלקות הפיתוח בחברות רבות.

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. מסילות הגג יכולות לשאת עד 100 ק"ג, דלתות הצד עם פתיחה חשמלית וגם חישוקי 19 אינץ' בעיצוב חדש. צילום: רוני נאק

• מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד

קיה קרניבל החדש

ולקרניבל עצמו שנוחת באולם התצוגה אחרי שעבר מתיחת פנים של אמצע חיי הדגם הפעם עם תקינה אמריקאית. ללקוח הפרמטרים בעלי המשמעות הרבה ביותר הם 8 מקומות ישיבה ובחירה בין יחידת הנעה היברידית לבין מנוע V6 בנפח 3.5ל' המפיק 291 כ"ס ומשווק במחיר נמוך יותר מזה של ההייבריד ובשתי רמות אבזור: LX ו-EX.

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. מאחור המראה החדש נקי מאד, ידית דלת מוסתרת ובגרסת EX הפתיחה חשמלית. צילום: רוני נאק

 

מן החוץ השינויים העיצוביים ניכרים לעין ומיישרים קו עם המראה המותגי החדש של קיה העולמית. הלוק נקי יותר, טכנולוגי יותר למראה ובל נשכח את חישוקי 19 אינץ', אנטנת כריש ומסילות גג שימושיות (עד 100 ק"ג) לצד ספויילר אחורי ושמשות כהות. הלוק מלוטש יותר ובעיניי נאה יותר ממה שהיה הקרניבל לפני כן.

בפנים העדכון העיקרי הוא קונסולה מרכזית בעיצוב חדש הכוללת את התפריט המתחלף של בקרת האקלים והשמע. המבנה קומפקטי יותר ומשחרר עוד מרחב לחלל בחזית אחרי שקיה החליפה את מוט ההילוכים בבורר סיבובי. הארכיטקטורה הכללית של הקוקפיט נשמרה ועם תחושת מרחב טובה יותר.

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. עיצוב חדש לסביבת הנהג והנוסעים. ריפודי המושבים מעור סינטטי וחבילת אבזור בטיחות מקיפה. צילום: רוני נאק

 

מנוע הדיזל המצויין בנפח 2.2ל' הוחלף ביחידת הנעה היברידית שנוכחת בכמה דגמים של HMC בישראל הבסיס הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6ל' המפיק 180 כ"ס ומנוע חשמלי עם עוד 73.4 כ"ס. אבל מה שמעניין זו התפוקה המשותפת העומדת על 245 כ"ס ו-37.4 קג"מ. המנוע החשמלי מוזן מסוללת ליתיום-יון עם קיבולת של 1.49 קוט"ש וישנה טעינה עצמית מאחזור בלימה וממנוע הבנזין. תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים מורידה כוח לגלגלים הקדמיים בלבד. דף הביצועים מלמד כי יחידת ההנעה הזו מסוגלת להזיז את המיניוואן הגדול (2.2 טונות) באופן נאה: 9.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 190 קמ"ש.

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. ראות מעולה החוצה, קורה A לפעמים מסתירה, כוח זמין ובלימה מאחזרת. צילום: רוני נאק

 

אם כבר מדברים על משקלים בואו רגע נדבר גם על מידות. כי גם במיניוואן שני ס"מ זה ההבדל בין מלך למלכה. האורך הכללי הוא 5.15 מ' והרוחב 199 ס"מ – ממדים מרשימים. למרות זאת, רדיוס הסיבוב הוא רק 5.9 מ' ועם הראות הטובה שיש בתנוחת הישיבה הגבוהה – קל מאד לתמרן בעיר. צריך רק למצא מקום חניה מספיק גדול לשים את הרכב.

אוקיי…אבל איך קיה קרניבל כמיניוואן? השורה האמצעית מרווחת מאד – נעה על מסילה. יש מסעד יד חיצוני במושבים הקיצוניים, יחידת הבקרה של המזגן בצד ימין של התקרה ופתחי מיזוג רבים לאורכה. שקעי USB-C נגישים ושימושיים. כל מושב נע באופן עצמאי ואף ניתן להסרה. המושב האמצעי יכול לשמש כשולחן/מגש ועם סמיכות טובה לשני שקעי USB לטעינה מפנקת.

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. שורה שלישית מרווחת וגם מתקפלת באופן נסתר לתוך הרצפה. צילום: רוני נאק

 

אל השורה השלישית אפשר להכנס בקלות אחרי הזחה ארוכה של המושב במרכז. הישיבה שם מרווחת באופן מפתיע גם לנוסע בוגר שנהנה משקע USB-C משלו ואפילו ווילון לפרטיות. סיבוב קצר במושב הזה מגלה רמת רחש כביש מעט גבוהה – אבל חווית הנסיעה טובה למדי.

 

נהיגה

אם יש משהו שקיה קרניבל עושה נפלא זה לנסוע רחוק ובנוחות מירבית. גם אחרי מתיחת הפנים הוא עדיין עושה זאת עם רמות NVH טובות וחווית נסיעה חמימה ומפנקת גם ביום המעונן, הקר והחורפי שבילינו עימו.

הכניסה והישיבה במושב הנהג נוחים ונעימים מאד. המושב היה נוח ביותר גם ביום נהיגה ארוך של מעל ל-8 שעות. לא צריך לטפס גבוה מדי ובישיבה, יש ראות נהדרת החוצה לא מעט בזכות קו שמשות נמוך.

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. המושב המרכזי הוא גם שולחן ועם אספקת מתח ישירה ללפטופ אפשר גם לעבוד בדרכים. צילום: רוני נאק

 

בתוך העיר 31 הקג"מ שיש רק למנוע החשמלי, עושים את עיקר העבודה. הקרניבל מתנהל באופן מאד זורם – כמעט חסר מאמץ ובאופן שקט מאד. בהקשר הזה, שתי דלתות צד מחושמלות הן סידור נוח מאד לעלייה ממדרכה לרכב (גרסת EX הבכירה) ורק מצלמת חניה מינימליסטית למדי הופכת חבילה עירונית ממושלמת לטובה.

אם יצא לכם לחוות את כבישי ארה"ב אתם יודעים שידידנו האמריקנים נוסעים שעות רבות ומרחקים ארוכים – אז גם הנסיעה שלנו לקחה את הקרניבל ללופ ארוך, צפוני הפעם כדי לראות האם הוא עומד בתקן הנוחות המתבקש. התשובה הקצרה היא שהוא קובע רף נוחות גבוה יותר מאי פעם. התשובה הארוכה היא שגם אחרי מתיחת הפנים הוא עדיין עושה זאת עם רמות NVH טובות וחווית נסיעה חמימה ומפנקת. הקרניבל סיפק רייד נעים מאד, ספיגת מהמורות טובה ואפילו לא התפזר כששיבוש מזדמן פגש אותנו תוך-כדי-פניה. מעל לכל זה מערכת ההנעה ההיברידית סיפקה כוח זמין נהדר (ללא ירידה בתפוקת המערכת הכוללת ורמת טעינה מינימאלית של כ-14%) וגם צריכת דלק טובה. אגב, צריכת הדלק הייתה טובה יותר מזו שהציגה בשעתו גרסת הדיזל. מערכת ההנעה ההיברידית פעילה מאד ומתעדפת בכל הזדמנות את המנוע החשמלי על פני הבנזין – אפילו ב-120 קמ"ש היו קטעי נהיגה שבהם מנוע הבנזין כלל לא פעל.

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. נוחות נסיעה מצטיינת. צילום: רוני נאק

 

הכבישים ההררים של רמת הגולן סיפקו לנו הזדמנויות רבות למצות את תפוקת הכוח, שבמצבי קיצון גרמו למנוע להישמע עסוק. המורדות איפשרו לנצל את הבלימה המאחזרת כדי להאט את הרכב הגדול. דרך בטוחה להימנע מהפעלת הבלמים במורד ארוך ולמתן את המהירות. אבל…כמו ברכב חשמלי אם הסוללה מגיעה ל-100% טעינה אין בלימה מאחזרת וצריך להשתמש בבלמים.

חבילת הבטיחות כוללת שורה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. אלה, הקוריאניות, פועלות הרבה יותר טוב ובאופן עקבי מאשר דומותיהן מסין. יש 8 כריות אוויר אבל אין התרעה על שכחת ילדים. מיניוואן? ילדים?

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד. עדיין אמת המידה לכל המיניוואנים. צילום: רוני נאק

 

תדלוק וסיום

ממוצע צריכת הדלק שלנו עמד על 14.5 קילומטרים לליטר מה שיצר טווח נסיעה של מעל ל-800 ק"מ על מיכל בן 72 ל'. נתון בהחלט נאה למיניוואן גדול. אם תבלו עימו בעיר רוב הסיכויים שצריכת הדלק תהיה טובה עוד יותר – ככה זה עם ההיברידיות. הקרניבל החדש נאה ומודרני למראה מקודמו, המרחב הפנימי מנוצל טוב יותר וחווית האיכות כמו גם חווית הנהיגה עדיין ברמה גבוהה.

המחיר של קיה קרניבל החדש ברמת EX ועם מערכת ההנעה ההיברידית עומד על 340 אלפי שקלים. מחיר לא פעוט – בעיקר לאור ההתעוררות בסגמנט הזה של מותגי החשמל מסין. לצד זאת, מדובר במיניוואן מרשים ביותר ובנצ'מארק ראוי לסגמנט כולו.

Check Also

רנו קליאו החל ב-124,990 שקלים

הסופרמיני לבית רנו חוזרת לאולמות התצוגה בגרסת אבזור אחת ומחיר שמתחרה בחשמליות הקטנות. שנה אחרי עדכון הדגם שעודכן ב-2019

One comment

  1. מבאס מחיר מאוד גבוה ממש עלה בצורה מטורפת בכל העולם מוכרים בחצי מחיר רק פה היבואנים חוגגים על הצרכנים חבל יכל להיות להיט

להגיב על גילי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *