יום רביעי , 3 יולי 2024
ריקול ישראלי לקיה EV6 - חשש מכשל בציריה אחורית. צילום: KIA

ריקול קיה EV6 בישראל

רוני נאק

יבואנית קיה, טלקר, מודיעה על ריקול לרכבי EV6 בישראל. מדובר אמנם בריקול זעיר למדי הנוגע, לפי היבואנית, רק ל-3 כלי רכב אבל הוא כן ממחיש שלא כל ריקול ברכב חשמלי יכול להיפתר ב"עדכון תוכנה" מהאוויר שיפתור כבמטה קסם את הבעיה עוד לפני שסיימתם את הקפה של הבוקר.

במקרה של קיה EV6, מדובר על חשש מכשל של ציריית הנעה אחורית במכוניות שיוצרו בשנת 2023. כאמור רק 3 יחידות בישראל מושפעות מכך.

יחד עם זאת, ככל שהמכוניות החדשות, בין אם הן חשמליות, מחושמלות או בעירה פנימית, הופכות יותר ויותר מקושרות ו"מונעות תוכנה" כדי להפעיל את כל הגישפעט הטכנולוגי הזה – לא יהיה מנוס מלפגוש יותר ויותר ריקולים של תוכנה ו"עדכונים מהאוויר" – שזה כינוי/כיסוי לריקול לכשעצמו ולא תמיד "תוספת פיצ'רים".

ולראיה, דו"ח האמינות האחרון של J.D.POWER (הבודק את 90 ימי הבעלות הראשונים ועשוי לחשוף בעיות גדולות יותר בהמשך חיי הרכב) שהתפרסם רק לפני כמה ימים חשף כי מספר התקלות הרב ביותר היה במכוניות מתוצרת טסלה, ריוויאן, לוסיד ו-פולסטאר. הסקר הוא בשוק האמריקאי ולכן אינו כולל את מוצרי סין (שלבטח היו משפרים את התוצאות של הנ"ל). הסוקרים של JDP מציינים כי הם עליה במספר התלונות ברכבים חדשים ולצד תלונות על דברים שיכולים להחשב כ"קטנוניים" כמו מחזיקי ספלים שלא מצליחים לאחוז בספל, הם מציינים שהשימוש בהרבה יותר טכנולוגיה (כמו ידיות הדלת החשמליות) מייצר תלונות רבות וחוסר שביעות רצון מצב הבעלים של רכבים חשמליים חדשים.

בחזרה אלינו – בישראל על בעל הרכב חובה לבצע את הריקול תוך חצי שנה מיום הפרסום. הסנקציה על אי- ביצוע הריקול הן חוסר יכולת לעבור את מבחן הכשירות השנתי (טסט) ולא יהיה ניתן להעביר בעלות. ביצוע הריקול אינו בתשלום ללקוח. 

Check Also

סטודיו יונדאי – הסיפור אחרי ענקית הרכב מקוריאה

במרכז המבקרים הפתוח של יונדאי בסיאול - פגשנו את המורשת של ענקית הרכב, את העתיד שלה וגם את החתירה הבלתי נלאית להמשיך לפתח ולהתקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 5 =