יום שלישי , 16 יולי 2024
ספינת הדגל החשמלית של KIA נחתה בישראל. קיה EV9 עם 6 או 7 מושבים ושתי גרסאות. צילום: קיה

קיה EV9 החל ב-429 אלפי שקלים

רוני נאק

יבואנית קיה לישראל, חברת טלקאר, החלה היום לשווק את ה-SUV החשמלי בעל 7 מקומות החדש של KIA הלוא הוא EV9. הדגם שזכה ללא מעט שבחים ותארים בעיתונות העולמית, הוא המניפסטציה הגדולה ביותר של פלטפורמת E-GMP החשמלית של קבוצת יונדאי.

יש לפלטפורמה הזו משמעות רבה כדי "להבין" את הדגם הזה – שהוא ה-SUV בעל 6 או 7 מושבים החשמלי הראשון שמגיע מקוריאה (יש לנו מסין SUV דומים ממותגי NIO ו-BYD – כאשר למרצדס יש את ה-EQS היקרה מאד).

ספינת הדגל החשמלית של KIA נחתה בישראל. קיה EV9 עם 6 או 7 מושבים ושתי גרסאות. צילום: קיה

 

טלקאר תשווק בשלב זה שתי גרסאות של EV9:

  • פרימיום עם מנוע אחורי בעל 203 כ"ס ו-7 מושבים במחיר של 429,000 שקלים
  • GT ליין כפולת מנועים והנעה עם תפוקה של 384 כ"ס ו-6 מושבים במחיר של 489,000 שקלים.

להלן ההודעה המלאה:

קיה EV9 הוא SUV חשמלי שתוכנן ונבנה לאורח חיים מודרני בעידן המכוניות החשמליות.

הוא הרכב השטח החשמלי הראשון בעל שלוש שורות מושבים של המותג.

הוא משלב עיצוב נועז, מרווח פנימי יוצא דופן, וטווח נסיעה של עד 563 קילומטרים (WLTP משולב בדגם הנעה אחורית).

ה- EV9 יהיה זמין  בתצורות שישה או שבעה מושבים.

 

רכב השנה בעולם לשנת 2024

עיצוב חיצוני

קיה EV9 השיג ניצחון כפול מרשים בטקס פרסי הרכב העולמי לשנת 2024: הן למכונית השנה בעולם והן למכונית החשמלית הטובה ביותר.

אמת מידה חדשה ל SUV חשמלי

ה-EV9 מבוסס על הפלטפורמה המודולרית הגלובלית והחשמלית של קיה (E-GMP.  

הוא הדגם הראשון של קיה הכולל טכנולוגיית סוללות מהדור הרביעי לשיפור הביצועים.

בסיס הגלגלים הארוך של הרכב וארכיטקטורת פלטפורמת הרכב החשמלי השטוחה לחלוטין מספקים מרחב נדיב לכל הנוסעים, עם נוחות בסגנון טרקלין בכל שלוש שורות המושבים.

כאשר בגרסה של 6 מושבים, מוצעים מושבי Relaxation משודרגים עבור השורה הראשונה והשנייה. מושבי Relaxation מציעים נוחות מעולה, כוונון חשמלי, חימום ואוורור, והדום לרגליים. בנוסף, ה-EV9 כולל חידושים שהופכים את הנסיעות לנוחות ונעימות יותר, כולל ידיות דלתות נשלפות אוטומטית, מושבים מחוממים ומאווררים בשורה הראשונה והשנייה ותצוגה פנורמית משולשת למדיה, בקרת אקלים ולוח מחוונים.

את טווח הנסיעה של עד 563 ק"מ משלימה מערכת טעינה מהירה במיוחד שיכולה להוסיף עד 249 ק"מ של טווח נסיעה תוך 15 דקות. ה-EV9 מצויד גם בטעינה דו-כיוונית, כלומר לא רק שלקוחות יכולים לטעון את ה-EV שלהם באמצעות מטען קיר או עמדת טעינה ציבורית, אלא שהם יכולים גם להשתמש בכוח המאוחסן בסוללה כדי להפעיל מכשירים אלקטרוניים (V2L) – או אפילו , בעתיד, הבית שלהם (V2H) או הרשת (V2G).

עיצוב נועז בהשראת הטבע: Opposites United

בקיה EV9 הושם דגש על פילוסופיית העיצוב של החברה "Opposites United". החלק החיצוני מאופיין בקווים נקיים ופרופיל קשוח ומודגש.

בחלק הקדמי, ה-EV9 מציג את הדור האחרון של Digital Tiger Face של החברה. הפנסים האנכיים הייחודיים מופעלים על ידי נוריות LED ומתאפיינים בעיצוב עדשה דקה, או קובייה קטנה בדגם GT Line

גרפיקה Digital StarMap ייחודית בתוך פנסי ה-LED האחוריים מעניקה ל-Kia EV9 מראה עדכני וטכנולוגי. ידיות דלת נשלפות אוטומטית תורמות למראה מודרני והיי-טקי, בעוד פתחי קירור אקטיביים עם Air Curtain משפרים את היעילות האווירודינמית. צמיגים בולמי רעש בגודל 19 או 21 אינץ' ייחודיים משלימים את המראה החיצוני.

ספינת הדגל החשמלית של KIA EV9 מציעה 7 או 6 מושבים ושתי גרסאות אבזור והנעה. צילום: קיה

עיצוב פנימי חדשני וחלל פנימי מרווח

הארכיטקטורת החשמלית הייחודית, עם בסיס הגלגלים הארוך והרצפה השטוחה של פלטפורמת -E-GMP, מאפשרת יותר מרווח בתא הנוסעים מאי פעם. ה-EV9 מגיע עם שלוש שורות מושבים וזמין גם בפריסה של שישה מושבים וגם בפריסה סטנדרטית של שבעה מושבים. נכון לעכשיו הוא אחד מהמכוניות החשמליות היחידות הזמינות עם שבעה מושבים.

עם הכניסה לקיה EV9 יתקבלו הלקוחות בברכה על ידי סמל קיה מואר על גלגל ההגה.

 

הקונסולה המרכזית מצוידת במשטח טעינה אלחוטי מהיר ובחלק התחתון נמצאים שקעי USB-C למדיה וטעינה, בנוסף נמצאים גם שקעי טעינה מסוג USB-C לנוסעי השורה השנייה והשלישית.

תאורת אווירה "כפולה" ניתנת להתאמה אישית, מקדימה ומאחור תורמת לאווירה נעימה ויוקרתית בתא הנוסעים. כפתורים מוארים נסתרים מבטיחים תפעול נוח ואינטואיטיבי.

להשלמת אווירת הפרימיום ניתן לבחור במגוון צבעי פנים כולל אפור כהה משולב עם שחור, חום בשילוב שחור, אפור כהה עם אפור בהיר ועוד (בהתאם לרמת הגימור).

 

השורה הראשונה מציעה מושבי Relaxation (בדגם GT Line) חשמליים עם הדום לרגליים, חימום, אוורור ועיסוי (למושב הנהג), לנוחות מירבית בזמן חניה או טעינה. המושבים המתכווננים חשמלית מצוידים במערכת זיכרון משולבת (בדגם GT Line), המתאימה אוטומטית את מיקום המושב וכן את גלגל ההגה להעדפת הנהג המוגדרת מראש. בנוסף, השורה השלישית מצוידת במשענות ידיים כולל מחזיקי בקבוקים וכוסות.

בנוסף על מושבי Relaxation בשורה הראשונה, פריסת ששת המושבים בדגם GT-Line מגיעה עם מושבי Relaxation גם בשורה השניה הכוללים גם כן כוונון חשמלי, חימום ואוורור, מה שמבטיח נוחות מירבית לכל הנוסעים.

בנוסף להגדרות מיזוג נפרדות לנהג ולנוסע מלפנים, מערכת בקרת אקלים עצמאית לחלוטין בחלק האחורי של הרכב מציעה נוחות משופרת לנוסעים מאחור. זה חוסך באנרגיה רק ​​על ידי חימום או קירור של הנוסעים כשהם רוצים, היכן שהם רוצים. בנוסף, ה-EV9 הוא הדגם הראשון של קיה עם תצוגת בקרת האקלים החדשה, כך שקל יותר לראות ולשלוט בכל הגדרות האקלים ללא צורך בגישה לתפריטי המשנה במסך המרכזי.

ספינת הדגל החשמלית של KIA נחתה בישראל. קיה EV9 החל ב-429,000 שקל. צילום: קיה

חדשנות פורצת דרך לארכיטקטורת רכב ייחודית

עם אורך של 5,010 מ"מ, קיה EV9 הוא רכב הנוסעים המרווח ביותר של היצרן עד כה, וזהו הדגם השני של קיה שנבנה על פלטפורמת ה-BEV הייעודית של קונצרן: הפלטפורמה החשמלית הגלובלית המודולרית, או e-GMP. הדגם הבסיסי הוא ברוחב של 1,980 מ"מ ובגובה של 1,755 מ"מ, עם בסיס גלגלים של 3,100 מ"מ. ה-EV9 GT-line הוא באורך 5,015 מ"מ, רוחב 1,980 מ"מ וגובה של 1,780 מ"מ, ויש לו בסיס גלגלים של 3,100 מ"מ. מלבד היותו גדול ומרווח לנוסעים, קיה EV9 מגיע גם עם שטח אחסון נוסף בתא המטען הקדמי. לדגם ההנעה האחורית יש תא מטען קדמי בנפח מרבי של 90 ליטר, בעוד שגרסת ההנעה הכפולה מציעה 52 ליטר של שטח אחסון. תא המטען האחורי מציע 828 ליטר של שטח אחסון כאשר 4/5 מושבים בשימוש ועד 333 ליטר כאשר 6/7 כל המושבים בשימוש.

שימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה

בהתאם להפיכתה להיות ספקית פתרונות ניידות בת קיימא, קיה הגדירה אסטרטגיית קיימות עיצובית לשילוב חומרים ידידותיים יותר לסביבה במכוניותיה. באופן ספציפי, התוכנית כוללת ביטול הדרגתי של השימוש בעור על בסיס בעלי חיים, יישום עשרה פריטים ברי קיימא 'חובה' החלל הפנימי של הרכב, וחיפוש מתמשך של חומרים חדשים, וידידותיים לסביבה.

קיה EV9 מייצגת את השלב הראשון במסע הזה, עם חומרי פנים ידידותיים לסביבה כמו אלטרנטיבת עור העשויה מביו-פוליאוריתן. בנוסף, PET ממוחזר (פוליאתן טרפתלאט) ו-TPO (אולפין תרמופלסטי) משולבים בלוח המחוונים ובחיפוי הדלת והעמודים. עבור הקישוטים הפנימיים, ה-EV9 עושה שימוש בפלסטיק ממוחזר מפסולת שלאחר הצריכה.

הבד והשטיחים עשויים מ-PET ממוחזר וכן מרשתות דייג ממוחזרות ויוצרים תחושה נעימה ויוקרתית. המתגים והחיפוי כוללים צבע ביולוגי, בעוד שהדיפונים הפנימיים משתמשים בצבע ללא BTX. החוטים והלבד בכל הרכב עשויים מ-100% PET ממוחזר. לסיכום, חלופות עור וחומרים העשויים מפלסטיק ממוחזר מסמנים שינוי חשוב ומשמעותי לעבר חלל פנימי בר קיימא.

שתי תצורות הינע המספקות נתוני טווח ותאוצה מצוינים

קיה EV9 זמין עם הנעה אחורית או הנעה לכל הגלגלים. שתי הגרסאות מגיעות עם סוללה של 99.8 קילוואט-שעה הכוללת את טכנולוגיית הסוללה מהדור הרביעי של קיה.

לגרסת ההנעה האחורית מנוע 149.5 קילוואט המסוגל להפיק מומנט מרבי של 35.7 קג"מ. עם מהירות מרבית של 185 קמ"ש, גרסה זו של מערכת ההנעה יכולה להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות ומציעה טווח נסיעה חשמלי לחלוטין של עד 563 ק"מ, לפי WLTP.

גרסת ה GT Line בעלת ההנעה הכפולה (AWD) מונעת על ידי 2 מנועים חשמליים תאומים של 141 קילוואט עם מומנט מרבי של 35.7 קג"מ המאפשרים מהירות מרבית של 200 קמ"ש ותאוצה מ 0-100 קמ"ש ב 5.3 שניות. וטווח נסיעה משולב של 505 ק"מ.

לקיה EV9 יכולת טעינה מהירה במיוחד של 800 וולט, כלומר לקוחות יכולים לבלות יותר זמן בנהיגה ופחות זמן בטעינה. 15 דקות של טעינה מביאות לטווח נסיעה של עד 249 ק"מ עבור גרסת ה-RWD ועד 226 ק"מ עבור גרסת ה-AWD.

טעינה דו-כיוונית חדשנית: פתרון האנרגיה של העתיד

לקיה EV9 יש יכולות טעינה דו-כיוונית, מה שמאפשר טכנולוגיות עתידיות מתקדמות כמו רכב לטעינה (V2L), רכב לבניין/רכב לבית (V2B/V2H) ורכב לרשת (V2G).

V2L שהוצג לראשונה עם ה-Kia EV6 וזמין כסטנדרט עם ה-EV9, מאפשר ללקוחות להפעיל מכשירים באמצעות סוללת ה-EV9 שלהם על ידי חיבור מתאם V2L לשקע הטעינה.

V2B ו-V2H מתייחסים ליכולת של הרכב להניע בניין או את בית הלקוח. V2G פירושו שהרכב יכול להעביר אנרגיה ישירות חזרה לרשת החשמל, על ידי אחסון חשמל זול בשעות השפל והעברתו בחזרה בתקופות של שיא הביקוש. V2B, V2H ו-V2G יושקו בהדרגה ברחבי אירופה.

ביצועים ונוחות ברמה הגבוהה ביותר

קיה EV9 הוא SUV אמיתי, המסוגל להתמודד עם שטח מאתגר ועדיין מציע נסיעה נוחה. הוא תוכנן כדי למצוא את האיזון המושלם בין ביצועים לנוחות, ומציע נוחות והתנהגות מהטובים ביותר בסגמנט שלו. לקוחות יכולים לצפות להתנהלות חזויה אך בטוחה, היגוי ליניארי, ואופי נהיגה מאוזן ומתון.

הרכב מצויד בארבעה מצבי נהיגה שונים כדי להתאים בצורה הטובה ביותר להעדפות הנהג וגם לתנאי הדרך. אלה כוללים: Eco, אשר ממקסם את היעילות; Sport, שמעלה את עקומת הכוח לביצועים טובים יותר; Normal, לאיזון בין ביצועים ויעילות; ו-My Drive, שנהגים יכולים להתאים בעצמם.

במצבי נהיגה יומיומיים, מתלי ה-Multi-Link החדשים מספקים נסיעה חלקה ונוחה, בעוד שהבולם האחורי המתייצב באופן עצמי משפר הן את ביצועי הנהיגה והן את היציבות כאשר הרכב נושא מטען כבד. צמיגים המפחיתים רעש, רעידות וקשיחות (NVH) בשילוב עם המנוע החשמלי מביאים לנסיעה נעימה ושלווה. הגה הכוח בעל תגבור חשמלי (R-MDPS) מביא להיגוי מדויק אך מתקשר, ומציב את ה-EV9 בפסגת הקטגוריה

לקוחות המחפשים חווית נהיגה דינמית יותר יעריכו את מרכז הכובד הנמוך של ה-EV9, מה שמביא ליציבות ואחיזה גבוהים גם בקו ישר וגם בכביש מפותל, זאת בשל הסוללה, המשולבת ישירות בפלטפורמת ה-E-GMP.

בתנאי אחיזה נמוכה כמו בנסיעה על כבישים רטובים, מושלגים או בוציים, הנעה לכל הגלגלים (בדגם GT Line) היא לא התכונה היחידה שתשפר את הבטיחות וגם את הביצועים. מערכת בחירת מצבי שטח מאפשרת לנהגים לבחור במצב בוץ, חול או שלג על ידי לחיצה על כפתור בגלגל ההגה כאשר נוסעים על משטחים בעלי אחיזה נמוכה. לאחר מכן המערכת מתאימה אוטומטית את בקרת הכוח, חלוקת המומנט והמרכב לביצועים אופטימליים על המשטח הנבחר. אם הגלגלים אכן מתחילים להסתובב, מערכת בקרת המשיכה (TCS) ובקרת היציבות האלקטרונית (ESC) מגיבות כדי להחזיר את השליטה. זה מביא לנהיגה בטוחה ומבוקרת יותר.

פריסת תצוגה חדשה ונוחות תפעול

התצוגה הרחבה הפנורמית ב EV9 מורכבת מאשכול מסכים בגודל 12.3 אינץ' מול הנהג, מסך מידע ובידור בגודל 12.3 אינץ' ומערכת אקלים בגודל 5.3 אינץ'. ה-EV9 GT Line כולל גם תצוגה עילית (HUD) לנוחות נוספת. בנוסף ללחצנים הפיזיים בגלגל ההגה, כפתורים נסתרים נוספים נדלקים בקונסולה המרכזית רק כאשר המכונית מופעלת.

מערכת מולטימדיה של קיה EV9 מציעה מגוון רחב של תכונות וביניהם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ו-Apple CarPlay.

מסך קיצורי דרך, שאליו ניתן לגשת על ידי החלקה מטה מהחלק העליון של המסך, מאפשר ללקוחות לגשת לתכונות בשימוש תכוף מבלי צורך לנווט בין תפריטים ותתי תפריטים.

תכונה חדשה נוספת, מצב שטיפת מכוניות, עושה את זה אפילו יותר נוח להשתמש בשטיפת מכוניות אוטומטית. בלחיצת כפתור אחד מופעלות כל ההגדרות הנחוצות כדי להיכנס לשטיפת מכוניות אוטומטית, כולל לוודא שכל הדלתות והחלונות סגורים, קיפול של מראות הצד והסלקת ידיות הדלתות.

מערכת סאונד פרימיום של Meridian לחוויית שמע מיוחדת

לחובבי המוזיקה, קיה EV9 GT Line מציע מערכת סאונד משודרגת של מרידיאן עם 14 רמקולים ומגבר חיצוני. תכונת Intelli Q מתאימה אוטומטית את עוצמת הקול ואיכות הצליל בהתבסס על שינוי מהירות הרכב, ו-Horizon מאפשר שליטה בו-זמנית על השמעת מוזיקה ותמונה/סראונד.

בטיחות ושקט נפשי כסטנדרט

קיה EV9 מצויד במגוון תכונות סיוע אקטיביות לנהג לנוחות ובטיחות מירבית על הכביש. הוא מגיע כסטנדרט עם הדור האחרון של מערכת(HDA 2)  Highway Driving Assist 2 ומשלב את Lane Following Assist 2 (LFA 2) עם Hands On Detection (HoD) ובקרת השיוט החכמה SCC. מערכת זו עוזרת לשמור על מרחק ומהירות מוגדרים מהרכב שמלפנים.

תצוגת צילום שטח מת במלוח המחוונים (BVM) וסיוע למניעת התנגשות בשטח מת (BCA) מספקים שניהם בטיחות נוספת כדי למנוע התנגשויות מאחור. מערכת BVM מציגה צילום של החלק הצידי/אחורי כאשר האיתות מופעל עבור ראות נוספת במהלך החלפת נתיב, וסיוע למניעת התנגשות בשטח מת מספק אזהרה או סיוע בבלימה אם מזוהה רכב חוצה בעת יציאה ממקום חניה מקביל או החלפת נתיב.

סיוע למניעת התנגשות קדמית חדש (FCA 2) עם זיהוי פנייה/מעבר צומת מסייע למנוע התנגשויות עם מגוון משתמשי דרך אחרים, כולל הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב אחרים – כולל במצבים מאתגרים כמו ניווט בצומת, התמודדות עם תנועה מתקרבת, ובמהלך החלפת נתיב. בהתאם למצב, המערכת עשויה לספק אזהרה, לבצע תיקוני היגוי להתחמקות או בלימת חירום כדי למנוע התנגשות.

מערכת התאורה הקדמית החכמה (IFS) מדליקה אוטומטית את האורות הגבוהים בלילה כדי לשפר הן את הראות והבטיחות בלילה. סיוע לאור גבוה (HBA), יכול לזהות את האור הסביבתי של רכב מתקרב ולכבות או להדליק שוב את האורות הגבוהים בהתאם.

מערכת התרעת עייפות (DAW) והמצלמה בתא הנוסעים עוקבים אחר התנהגות הנהג ומוציאים אזהרה אם רמת הקשב שלהם נמוכה מדי. באופן דומה, כאשר עוצרים ברמזור, הוא יכול גם להזהיר את הנהג אם הרכב שלפניהם כבר יצא והנהג לא הגיב מספיק מהר.

בנוסף, בקרת מהירות חכמה מזהה המהירות המותרת של הכביש ומזהירה את הנהג אם הוא מתחיל לחרוג ממנה. בשילוב עם בקרת שיוט חכמה, מהירות הרכב תתכוונן אוטומטית כאשר מגבלת המהירות משתנה.

קיה EV9 מספק רמות יוצאות דופן של הגנה והגנה הן לנוסעים והן לסוללות, כולל תשע כריות אוויר שמכסות גם את שורת המושבים השלישית.

בטיחות משופרת בזמן עצירה וחניה

קיה EV9 מגיע גם עם מספר תכונות חכמות כדי להפוך את הנהיגה והחניה לנוחים יותר. לדוגמה, צג Surround View (SVM) מציג תצוגה ניתנת לשינוי של 360 מעלות בעת חניה או נהיגה.

סיוע למניעת התנגשות לתנועה חוצה מאחור (RCCA) מונע התנגשויות על ידי אזהרה או בלימה כאשר הרכב נמצא ברוורס ומזוהה רכב מגיע מהצד – למשל, בעת יציאה ממקום חניה. חיישני חניה (PDW), סיוע למניעת התנגשות בחניה – מלפנים ובצד (PCA-F/S) וסיוע למניעת התנגשות בחניה – אחורי (PCA-R) מסייעים במניעת התנגשות עם הולכי רגל וחפצים במהלך החניה.

קיה EV9 מגיע גם כסטנדרט עם שתי תכונות בטיחות שתוכננו במיוחד כדי להגן על הנוסעים מאחור: אזהרת יציאה בטוחה (SEW) וסיוע ליציאה בטוחה (SEA). כאשר הרכב נעצר ורכב אחר מתקרב מאחור, המערכת משמיעה אזהרה או מפעילה את נעילת הילדים האוטומטית כדי למנוע יציאת נוסע מהרכב במצב לא בטוח.

מפרט טכני

מרכב ושלדה

קרוסאובר חשמלי, עם 5 דלתות ו-6 או 7 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום.  

מערכת הינע חשמלית מלאה, והנעה אחורית. או כפולה.

 

מערכת הינע

 

סוללה ומנוע חשמלי

סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר

  Premium 2WD GT Line AWD
מתח (V) 552
קיבולת  (KWh) 99.8
מנוע אחורי    
הספק מרבי (כ"ס) 203 192
מומנט מרבי (קג"מ) 35.7
מנוע קדמי    
הספק מרבי (כ"ס) 192
מומנט מרבי (קג"מ) 35.7
הספק משולב (כ"ס) 203 384
מומנט משולב (קג"מ) 35.7 71.4

 

זמני טעינה 10-100% (AC)

AC (230V/12A) כבל מקורי בשקע ביתי   40:35 שעות

AC 11KW (230V/16A)  עמדת טעינה    9:05 שעות

 

זמני טעינה 10-80% (DC)

DC 50KW (Max 125A)                                    83 דקות

DC 350KW (Max 310A)                                  24 דקות

 

מערכת מתלים

קדמי                             תומכות מקפרסון מסוג רב חיבורי ומוט מייצב

אחורי                            מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב

 

מערכת היגוי

סוג                               הגה כוח חשמלי מסוג סבסבת ומוט משונן

יחס כללי                                    16.02

סיבובים מנעילה לנעילה               2.93

רדיוס סיבוב                               6.19 מטרים

 

מערכת בלמים

קדמיים                          דיסק מאוורר

אחוריים                         דיסק מאוורר

בלם חנייה                     חשמלי

 

חישוקים וצמיגים

Premium RWD                       סגסוגת 19 אינץ', צמיגים 255/60 R19

GT Line AWD                         סגסוגת 21 אינץ' צמיגים 285/45 R21

גלגל חילוף                                 ערכת ניפוח

 

מידות (מ"מ)

חיצוניות

 

  Premium 2WD GT Line AWD
אורך כולל 5,010 5,015
רוחב כולל* 1,980
גובה כולל 1,755 1,780
רוחק סרנים 3,100
שלוחה קדמית 870
שלוחה אחורית 1,040
מפשק קדמי 1,702 1,692
מפשק אחורי 1,714 1,704
מרווח גחון 177

* ללא מראות צד

פנימיות

  שורה ראשונה שורה שניה שורה שלישית
  6+7 מושבים 6+7 מושבים 7 מושבים 6 מושבים
מרווח ראש 1,005 985 1,004
מרווח רגלים 1,052 1,086 783 760
מרווח כתפיים 1,564 1,525 1,398
מרווח מתניים 1,508 1,470 1,063

 

קיבולות (ל')

תא מטען אחורי (VDA):

מאחורי שורה ראשונה 2,393                   

מאחורי שורה שניה 828

מאחורי שורה שלישית 333

 

תא מטען קדמי  2WD(VDA)       90

תא מטען קדמי 4WD (VDA)       52

 

משקלות (ק"ג)  

  Premium 2WD GT Line AWD
משקל עצמי 2,501 2,648
משקל כולל 3,070 3,190

 

כושר גרירה (ק"ג)

  Premium 2WD GT Line AWD
נגרר ללא בלמים 450 750
נגרר עם בלמים 900 2,500

 

ביצועים

  Premium 2WD GT Line AWD
מהירות מרבית (קמ"ש) 185 200
0-100 קמ"ש (שניות) 9.4 5.3

 

צריכת חשמל (וואט/ק"מ)

  Premium 2WD GT Line AWD
מחזור משולב 202 228
טווח נסיעה חשמלי(ק"מ) 563 505

 

 

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen + thirteen =