יום רביעי , 16 אפריל 2025
קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה
קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה

קיה סלטוס


תומר הדר

מה שיונדאי עושה, קיה עושה גם, אבל אחרת. לכן כשהוצגה יונדאי ווניו השאלה הראשונה שנזרקה לחלל היתה "ומה עם קיה?".

קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה
קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה

 

• הדרך הקלה ביותר לרכב חדש

אז זוהי התשובה של קיה, וקוראים לה קיה סלטוס. קיה מגדירה את הסלטוס כמכונית גלובאלית, כלומר כזו שניתן לשווק בשווקים רבים ברחבי העולם, החל בהודו וכלה בישראל. היצע המנועים מבוסס כמובן על יחידות כוח מוכרות של קונצרן יונדאי קיה – כולל מנוע בנזין טורבו בנפח 1.6 ליטרים המפיק 177 כוחות סוס , מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים המפיק 147 כוחות סוס, ומנוע הטורבו דיזל המוכר של קיה, המפיק 134 כוחות סוס מ-1.6 ליטרים.

קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה
קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה

תיבות ההילוכים משתנות בהתאם לשוק היעד, וכוללות אפשרות ידנית, כמו גם תיבות אוטומטיות בעלות שש מהירויות ותיבות אוטומטיות רציפות. בפנים, קיה מדגישה שתא הנוסעים ייועד ל"קהל צעיר" (משום מה מעולם לא שמענו יצרן שמצהיר שהפנים שלו מיועד לקהל בגיל הזהב – אפילו שאנו יכולים לחשוב על אחד לפחות) ויכלול מערכת מולטימדיה בעלת צג בקוטר 10.25 אינץ' , קישוריות מלאה ומערכות בטיחות אקטיביות.

Check Also

מבחן דרכים זיקר 001 קריפטון

קחו את כל רשימת האביזרים וסמנו V הגרסה הבכירה ביותר של זיקר 001 משנה את המוסכמות של הפרימיום ברכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *