רוני נאק
טלקר – יבואנית קיה – החלה לשווק בישראל את קיה XCEED. מדובר בקרוסאובר בעל אופי ספורטיבי במידות של רכב משפחתי אשר עתיד להתמודד על לב לקוחות רבים. הכוונה של המשווקים היא למשוך קהלים הן מדגמי הפרטיות והן מקבוצות ה-SUV השונות. בנוסף – לשמש כתחליף זמין להזנת השוק שעשוי להירתע מהעלייה במחיר הנירו ההיברידית. כנגזר משמו ה-XCEED מתבסס על ה-סיד המשפחתית אולם הוא חולק עימה רק את הפלטפורמה (שלדה) ואת הדלתות הקדמיות. שאר חלקי המרכב הם ייחודיים לדגם הזה וזה כולל חזית חדשה עם פנסי LED, מכסה מנוע ארוך וירכתיים משתפלים בתצורה המזכירה "קופה-4 דלתות" כפי שכבר למדנו לקבל בעיקר ממותגי הפרימיום.

בסיס גלגלים של 265 ס"מ ממקמם את קיה XCEED באופן מוצק בקטגוריית C וזה גם יוצר חלל פנים מרווח למדי, עם מידות נדיבות בשלושת הממדים החשובים: רגליים, כתפיים וראש. עיצוב תא הנוסעים הוא ברוח המראה הנוכחי של המותג ובנוסף תמצאו בו גם לוח מחוונים ווירטואלי מלא, ומולטימדיה 8.0 אינץ' מעוברתת עם WAZE ועוד אפליקציות שימושיות לצד התממשקות לקארפליי ואנדרואיד.

חבילות הבטיחות האקטיבית משתנות בין שלושת רמות האיבזור – ראו פירוט מלא במפרט המצורף כאן
בתחום ההנעה יש אופציה יחידה: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4ל' עם תפוקה של 140 כ"ס ו-24,7 קג"מ. ההנעה קדמית בלבד דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. ליחידת ההנעה מצב "ספורט" הנשלט ממתג בתא הנהג – אשר משנה את מפות הניהול של המנוע ושל תיבת ההילוכים וגם – חשוב לא פחות – משנה את המראה והחיווי של לוח המחוונים. נתוני היצרנית מלמדים על 9.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בנסיעת הבכורה עמדה על 16.5 ק"מ/ל' בתנאי הפקקים שלנו ובקצב מתון למדי.

מחירים:
גרסת LX – המיועדת יותר לציי הרכב – 137,900 שקלים
גרסת EX – מאובזרת ומצויידת בחבילת בטיחות אקטיבית חלקית – 139,900 שקלים
גרסת פרימיום – עם גווני צבע נוספית בקבינה, וחבילות בטיחות ונוחות מורחבות – 145,900 שקלים