רוני נאק
נראה ש-KTM ריכזה את כל החידושים האפשריים בדיוק 790 החדש. אופנוע אשר ד.ל.ב מוטורספורט הציגה אתמול בישראל במקביל לפתיחת אולם תצוגה מחודש בתל אביב וליין אביזרים ושיפורים לכל קו הדגמים. האופנוע הזה נכנס במרווח הצר שבין דיוק 690 – עם מנוע בעל צילינדר יחיד – לבין הסופר דיוק 1290 הגדול. ככזה הוא מצוייד בשלדה חדשה אשר תוכננה לשלב בין שימושיות יומיומית לרכיבה דינאמית ונמרצת. השלדה נתמכת על ידי מתלים מתוצרת WP עם מהלכים של 140 מ"מ בחזית ו-150 מ"מ מאחור – כאשר בשני הקצוות יש אפשרויות לכיוונון מלא.

בתוך השלדה החדשה יש – ניחשתם נכון – מנוע חדש. טווין מקבילי ראשון של KTM. קל משקל וקומפקטי במידותיו ועם אותו אופי הפקת כוח כמו של מנועי ה-V הגדולים יותר. התפוקה עומדת על 105 כ"ס ו-8.7 קג"מ ב-8,000 סל"ד. מצמד רטוב, עם החלקה בבלימת מנוע, ותיבה עם שישה הילוכים.

לברזלים יש תמיכה עם מערכות פיקוד חכמות ובהן ארבעה מצבי רכיבה – כאשר בכל מצב משתנות מפות הניהול של המנוע, בקרת המשיכה וה-ABS. יש בלמים המתחשבים בזווית ההטיה, שליטה בבלימת המנוע, שליטה בדריפט, בקרת זינוק ואפילו בקרת ווילי. קוויק שיפט וממשק בלוטות' לנייד.

כל הטוב הזה שוקל רק 169 ק"ג – עולה 76,900 שקלים – ותוכלו לפגוש אותו באולם התצוגה המשופץ לפי אמות המידה של KTM העולמית ברחוב שוקן בתל אביב.
