רוני נאק
אחרי שאצלנו הוא כבש בסערה דיגיטאלית מעלה שנסגר, צצו בימים האחרונים צילומים וסרטונים של הדיפנדר החדש כשהוא נותן בראש וחורק צמיגים – בנורבורגרינג. בהחלט לא המקום הראשון שאליו הייתם לוקחים את ה-Tdi300 המאובק שלכם.
על פי הדיווחים – רכב המבחן, דיפנדר 110 "ארוך", צויד במנוע V8 בנפח 5.0ל' ועם מגדש-על (סופרג'ארצ'ד) כפי שאנו מכירים מגרסאות של ריינג' רובר ספורט וריינג' רובר וואלר. אבל…זה ככל הנראה לא יהיה המנוע שיוצע במהדורה המאד מוגבלת של הרכב הזה. אלא שיצור המנוע הזה יופסק עד לסוף השנה הנוכחית. ל-JLR יש הסכם עם BMW שתספק את המנועים הגדולים לגרסאות השרירים שלה – כך שייתכן שבגרסת היצור נמצא שם מנוע 4.4ל' – כפי שב.מ.וו שותלת בגרסאות ה-M של הדגמים הגדולים שלה. עדיין מחכים להודעה הרשמית.

• השקה ישראלית לנד רובר דיפנדר החדש
אופציה נוספת היא ש-JLR אוגרת כמות של מנועי 5.0ל' מפורד שישולבי בדיפנדר השרירי. הדבר אפשרי בשל כמויות היצור הזעירות שמתוכננות לגרסה הזו – מה שלא ישפיע עמוקות על תקרת ממוצע זיהום האוויר הכולל שהחברה חייבת לעמוד בו.
באופן מפתיע – כך לפי המקורות – דווקא החטיבה המיוחדת של היצרן SVO – אינה מעורבת ישירות בפרוייקט הזה שנכנס תחת ליין הגרסאות הרגיל של דיפנדר. ככזה סביר להניח שהדיפנדר לא ייהנה ממלא התפוקה של המנוע הזה, שעשוי לקבל דה-טיון לרף של 500 כ"ס. זה עדיין יכול לתת פייט נאה למרצדס G63 שהיא אמנם חזקה יותר אבל גם כבדה מהדיפנדר – וחוצמזה שלדיפנדר יהיו מעצורים עם קליפרים אדומים וזה אומר שהוא יהיה ממש ממש מהיר.

באותה הזדמנות נספר לכם של JLR יש מנכ"ל חדש (לא רק בישראל): טיירי בולור – שעתיד להצטרף לחברה ב-10 לספטמבר עם יציאתו לפנסיה של רלף ספת' המנכ"ל מזה עשר שנים. בולור, שהגיע ל-JLR אחרי תפקידי ניהול במישלן, ענקי החלפים פארוצ'יה ובשנים האחרונות בקבוצת רנו – נחשב לאחד האנשים של קרלוס גוהן והודח מרנו בעקבות "חיכוכים" עם אנשי ניסאן. אם בולור שותף לאסטרטגיה האגרסיבית שהייתה לגוהן – זה יהיה מאד מעניין לראות מה הוא יעשה מ-JLR.