רוני נאק
לנד רובר הודיעה הלילה על שילוב יחידת הנעה PHEV חדשה אשר תשולב דגמי לנד רובר דיסקברי ספורט ו-ריינג' רובר איווק.
בחזית יש מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5ל' עם 3 צילינדרים אשר יחד עם מנוע חשמלי הם מפיקים 200 כוחות סוס. אם זה נשמע מעט – חכו הם לא לבד. כי מאחור יש מנוע חשמלי שני (המניע רק את הגלגלים האחוריים) אשר מוסיף עוד 100 כ"ס לנתון כולל חביב למדי של 309 כ"ס ו-54 קג"מ. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. פליטת המזהמים (אליבא דרובר) עומדת על 32 גרם של co2 לקילומטר (להשוואה יונדאי איוניק מייצרת 29 גרם CO2 לקילומטר) – בהחלט נתון מרשים וחיובי.
![בתוך מאמר לנד רובר בשטח](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2020/04/range-rover-phev-2-e1587531746926.jpg)
מהצד של הגרוש והחשמל (והחיסכון מאי רכישת דלק), לנד רובר מצהירה על טווח חשמלי נטו של 66 קילומטרים. למצבר קיבולת ראויה של 15 קוט"ש (גר מתחת למושבים האחוריים), הטעינה שלו ל- 80% ב-30 דקות אפשרית גם מעמדת טעינה DC מהירה של 32 קו"ט – או כשעה וחצי מעמדת טעינה ביתית של 7 קו"ט.
• מבחן דרכים לנד רובר דיסקברי ספורט
בלנד רובר – כמו בלנד רובר – הם לקחו את התחכום שלב אחד קדימה. ובין שלל אפשרויות ההנעה יש עתה גם מצב חכם שבו ניהול האנרגיה מנצלת את המידע ממערכת הניווט ו-GPS כדי לנהל את צריכת החשמל בהתאם לגאוגרפיה שתעברו ועומסי התנועה – שלא ייגמרו האלקטרונים חלילה.
![סוגר איור מערכת הנעה](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2020/04/range-rover-phev-1-e1587531852248.jpg)
בתחום הביצועים לנד רובר מציינת 6.1 שניות ו-6.6 שניות ל-100 קמ"ש עבור הריינג' רובר איווק ו-לנד רובר דיסקברי ספורט (בהתאמה). שני הדגמים יוכלו להגיע לעד 135 קמ"ש רק בכוח החשמל.