רוני נאק
מה זה יקר מאד ואין ממנו אספקה? דיפנדר! ובכן לנד רובר, אחרי הטיזינג של השבוע שעבר, חשפה את כל האורך של הדיפנדר 130. לדאבוננו ללא בשורת טנדר כפול-קבינה (או חד קבינה בתכלס) אלא כמוביל נוסעים 4X4 שבוודאי ישמח את הברידרים בצפון אמריקה.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2022/05/LR_DEF_130_23-5MY_04_113_GLHD_310522_72dpi.jpg)
האורך הכולל של הדיפנדר 130 נמתח ב-34 ס"מ ארוכים מאד וגם בסיס הגלגלים צמח ל-302 ס"מ וזאת כדי לפנות מקום לסידור מושבים פנימי של 2+3+3. אם אתם מעדיפים מטען לא אנושי תוכלו ליהנות מנפח פנימי המאתגר וואן מסחרי של 2,516 ל'. בין הדברים שצמחו להם הוא גם קוטר הסיבוב שעומד על 12.8 מטרים נרחבים.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2022/05/LR_DEF_130_23-5MY_04_PR_0962_1045_310522.jpg)
כמו הדיפנדרים של ימינו, גם הדיפנדר 130 מצויד במולטימדיה PIVI החדשה עם מסך 11.4 אינץ' מוגדל, פנסי LED מאטריקס, חימום לשורות המושבים השניה והשלישית, בקרת אקלים 4 אזורים, מערכת שמע מרידיאן (זה יקר כמו שזה נשמע), שמשות כהות, חישוקי 20 אינץ' וחבילות סיוע ובטיחות אקטיביות.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2022/05/LR_DEF_130_23-5MY_02_120_GLHD_310522.jpg)
בתחום ההנעה תגלו כי לדיפנדר 130 היצע דומה של מנועי 6 צילינדר טוריים, מכונים בלנד רובר P400 ו-P300 דיזל או בנזין עם הספקים שבין 250 ל-400 כ"ס ובין 47 ל-65 קג"מ – כולם אגב היברידי-קל (MHEV). כמובן שלנד רובר טוענת כי יכולת השטח האגדתית (של הדיפנדר ההוא..כן?) נשמרת, בזכות מתלי אוויר, הנעה כפולה קבועה, מערכת טריין ריספונס ותיבת הילוכים אוטומטית של ZF עם 8 הילוכים קדמיים פלוס אחד רוורס.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2022/05/DEF_130_23.5MY_TEASE_IMAGE_180522.jpg)
המחיר בבריטניה מתחיל ב-74 אלף ליש"ט. מתי אצלנו ובכמה שקלים?