יום שישי , 5 יולי 2024
לנד רובר הכניסה מנוע משוגע לדיפנדר. 635 כ"ס ועד 80 קג"מ. המחיר מתחיל ב-145 אלפי ליש"ט בבריטניה. צילום: לנדרובר

המפלצת מהביצה Defender OCTA

רוני נאק

זוכרים את נסי? המפלצת של לוך נס? אז אם היה לה מפתח אטום למים הוא היה של הרכב הזה: גרסת החלומות של הדיפנדר החדש המצויד במנוע מפתל ציריות עם 635 כ"ס ו-76 קג"מ (עד 80 קג"מ עם סיוע היברידי-קל). לנדרובר חושפת  את הגרסה הקשוחה והשרירית במשפחת דיפנדר – OCTA.

נדב טל, סמנכ״ל מכירות ומוצר בחברת המזרח, יבואנית לנד רובר ציין: הדיפנדר OCTA החדש הוא הוכחה נוספת לחדשנות פורצת הדרך שמציג היצרן פעם אחר פעם. הדיפנדר העוצמתי שאנו מכירים, מקבל ב- OCTA סט יכולות נדירות שאין כדוגמתו בעולם ומעניק לנהג את הכלי האולטימטיבי לכל אתגר. בקרוב, גם לקוחות לנד רובר בישראל יוכלו לחוות את חווית הנהיגה הייחודית של רכב מסעות והרפתקות ונוחות עילאית״.  

לנד רובר הכניסה מנוע משוגע לדיפנדר. חבילת אבזור הפנים ייחודית, ההיגוי מהיר יותר ומע' השמע עוד יותר יוקרתית. צילום: לנדרובר

• מבחן דרכים לנד רובר דיפנדר 130

היכולות הדינמיות החדשות שמציג ה-OCTA, מציבות רף חדש  של ביצועים לדיפנדר. הכוח מגיע ממנוע 4.4ל' V8 כפול מגדשי-טורבו אשר משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההנעה כפולה-קבועה דרך מערכת ה-4X4 המוכרת של היצרן. מה שמאפשר ל-635 כ"ס להזיז דיפנדר מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.0 שניות בלבד. אם הנהג לא ישתפן וירים את הרגל מהגז ה-OCTA מסוגל להגיע למהירות של 250 קמ"ש. גם כשהכביש נגמר – ממש נגמר – תשמחו בוודאי לגלות שהרכב הזה מסוגל לצלוח מים בעומק של 1.0מ' ללא הכנה מראש.

מערכת ההנעה עובתה עם גלי הנעה בקוטר גדול יותר וציריות מחוזקות. בנוסף, הותקנו גם צלבים מחוזקים ורכיבי דיפרנציאל – מחוזקים (ועם יחס העברה מעט קצר יותר) שצריכים עתה להתמודד עם עליה של 68% במומנט ביחס לדיפנדר רגיל וגם עם מהלך מתלה ארוך-יותר. ישנה תיבת העברה עם LOW (יחס ההעברה בממסרת לא נמסר).

לנד רובר הכניסה מנוע משוגע לדיפנדר. מפות ניהול שטח מעודכנת ומערכת 4X4 מחוזקת ועם יחסי העברה מקוצרים. צילום: לנדרובר

 

בלנד רובר מספרים שגרסת OCTA, פותחה לאחר סדרת ניסויים ומבחנים על מנת להעניק ביטחון ושליטה שאין שני להם בכל שטח, כולל רכיבי מתלים מעודכנים ובולמים אקטיביים ייחודיים. ה-OCTA כוללת כסטנדרט מעצורי דיסק קדמיים מוגדלים ל-400 מ"מ אשר מקבלים יחס חם (אם כי מעט לוחץ) מקליפרים של Brembo. בנוסף, בשביל התחושה, לנדרובר גם שינתה את יחס ההיגוי כדי שיהיה מהיר יותר, להנאתך ולתגובות מיידיות ומדויקות.

ה-OCTA מציג גם כן לראשונה את טכנולוגיית המתלים 6D Dynamics המקושרת הידראולית. בנוסף, הותקנו צמיגים בקוטר 33 אינץ'. זו המידה הסטנדרטית הגדולה ביותר להגיע מהמפעל על הדיפנדר. הצמיגים עצמם פותחו במיוחד לגרסה הזו על ידי גודאייר. כדי שהצמיגים לא יתחככו במרכב לנדרובר הרחיבה את בתי הגלגלים שגם משלימים את הלוק של החזית המותאמת לשטח וקבלה עיצוב גריל ייחודי שגם מאפשר זרימת אוויר גדולה יותר מתחת למכסה המנוע. עוד הוברג פגוש אחורי חדש המשלב מערכת פליטה אקטיבית עם ארבע סופיות ווקאליות והגנה מוקשחת (יותר) לגחון.

לנד רובר הכניסה מנוע משוגע לדיפנדר. מערכת פליטה 4 קנים ועד מטר צליחת מים ללא הכנה מראש. צילום: לנדרובר

 

מערכות ניהול ממוחשבות השתלטו על חיינו וכך גם בדיפנדר הזה. לפי לנדרובר, מצבי ההנעה שב-OCTA, כוללים מצב נוחות המוגדר כברירת מחדל ומצב דינמי המספק את חוויית הכביש האולטימטיבית – לדיפנדר . לחיצה ארוכה על בורר המצבים פותח אופציה חדשה שלא הייתה עד כה: מצב OCTA. עם מפות ניהול ייעודיות לנהיגה בחול, בוץ וחריצים, שלג חצץ דשא וזחילת סלעים. הרכב מגייס מערכות סיוע רבות כמו "מכסה מנוע שקוף" – Clear Sight Ground View 3, שבתצוגת וידאו על המסך מראה את השטח שלפני הרכב ללא החרטום (אבל מחייב לנהוג דרך המסך ולא דרך השמשה).  אפשרות זו פותחה, כך לנדרובר, במיוחד על מנת להבטיח שליטה אולטימטיבית ברכב וביטחון אבסולוטי לנהג.

לנד רובר הכניסה מנוע משוגע לדיפנדר. חזית שונה, כנפיים מוגדלות וחישוקי 22 אינץ' כאופציה. צילום: לנדרובר

 

קולקציית הצבעים של ה- OCTA כוללת שני גימורי פרימיום מתכתיים חדשים בלעדיים: פטרה נחושת וירוק פארו וצבע גג ודלת תא המטען בצבע שחור מבריק.  בפנים הרכב, הותקנו מושבי ביצועים חדשים עם טכנולוגיית Body and Soul Seat שפותחה בשיתוף פעולה עם מומחי תעשיית המוזיקה SUBPAC ואוניברסיטת קובנטרי, המאפשרים לנהג ולנוסע מלפנים לא רק לשמוע את המוזיקה אלא גם להרגיש אותה. בנוסף, ישנן שש תוכניות בריאות כדי לעזור להרגיע את הנוסעים במידה ונוסעים בדרכי שטח מאתגרים במיוחד.

 

 

Check Also

J.D.Power רכב חשמלי פחות אמין

אוהבים להתלונן? קנו רכב חשמלי. זה יתן לכן מקור עשיר של תלונות וקיטורים. סקר JDPOWER מגלה את המציאות שמנסים להסתיר מאיתנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 − seven =