רוני נאק
כבר סיפרנו לכם בעבר על הפורד ברונקו החשמלי שיוצא מדלתות סדנת ZERO LABS בקליפורניה. עתה מודיע הסטארטאפ על הרחבת קו הדגמים שלו עם לנד רובר סדרה 3 (זה שהיה ממש לפני הדיפנדר) כאשר הקונספט הוא לקחת את הצורה הקלאסית והתכליתית, להרים את הקבינה לרמה סופר-גבוהה ולהניח הכל על פלטפורמת 4X4 חשמלית חזקה ומתקדמת.

בהיצע יהיו לנדרוברים 109 סגורים "קלאסיק" או פתוחים "ביץ'" כאשר השני יצוייד בגג פריק או גג ברזנט רך שניתן לגלול מעלה. למעט הקליפה החיצונית שמקורה בדגמי 1971 עד 1985 של לנד רובר, ועוברת שיקום משמעותי ושומרת על כל חלקי האלומיניום, צירי הדלתות הבולטים וידיות הדלתות השקועות. גם השמשות מגיעות מהליין ה"מבצעי" יותר והן מחליקות כדי להיפתח ולא נגללות כפי שאנו מכירים. בנוסף שומרים החברים מ-ZERO LABS גם על גג הספארי הכפול ועל התוויות המקוריות.

הבסיס המכאני זהה לזה של הברונקו החשמלי. זו פלטפורמה חשמלית חדשה עם מתלים נפרדים לפנים ומאחור. בולמי זעזועים של FOX עם קפיצי אוויר (כריות אוויר) ופיקוד ממוחשב לשינוי מרווח גחון או קשיחות תוך-כדי-תנועה. בלמים גדולים ממש: סט מעצורים מסדרת GT של BREMBO עם קליפרים 6 פיסטונים בחזית וצלחות בלימה בקוטר 350 מ"מ לפנים ו-345 מ"מ מאחור.

סוללת ליתיום גדולה מתחת לרצפה עם קיבולת של עד 100 קוט"ש וכמובן יכולת טעינה מהירה. את ההנעה מספקים שני מנועים חשמליים. האחד מפיק 300 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים. המנוע הקדמי מפיק גם הוא 300 כ"ס ומניע רק את הגלגלים הקדמיים. הטווח המירבי עליו מצהירה החברה הוא כ-380 קילומטרים. בהתחשב בשימוש המיועד לכלי בשטח כל הערכות האלקטרוניות מוגנו מפגעי מלח, שמש והגנה מורחבת מחלודה. ריפודי המושבים, התואמים במראה את המקוריים, עשויים מחומרים מתקדמים הדוחים כתמים ועמידים בקרינת UV או במי מלח שעשויים לטפטף עליהם מגלשן רטוב.

בתחום הנוחות נציין כי כל מה שזז, ינוע על חשמל. מושבים, חלונות, מראות וכיוב'. כל יחידות התאורה הן תאורות LED מודרניות, יש מערכת שמע איכותית מאד של FOCAL, לוח מחוונים דיגיטאלי מינימאליסטי. מזגן אין – אבל אם תבקשו יפה. יהיה.
המחירים מתחילים מ-185 אלף דולרים בארה"ב. שזה לא מעט אבל בינינו. אי אפשר לשים תג מחיר על כזו מגניבות וייחוד.