רוני נאק
• המחיר מתחיל ב-175 אלף עד 250 אלף שקל
• שלוש מערכות הנעה: 140 ו-158 כ"ס היברידי-קל ו-200 כ"ס היברידי
• ארבע רמות אבזור: אקיליברה, אקיליברה+, אייקוניק, טכנו (הבכירה ביותר) – אספרי אלפיין בהמשך.
• ממשק גוגל על מסך 12.0 אינץ' בארכיטקטורה פתוחה

מערכות ההנעה מעניינות כאן בעיקר מערכת E-TECH המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר 3 צילינדרים, 2 מנועים חשמליים בהספק כולל של 102 כ"ס, סוללת ליתיום-יון במתח של 400V בעלת בקיבולת של 1.7 קוט"ש וכן תיבת הילוכים חכמה ללא מצמד. למערכת הספק משולב של 200 כ"ס. נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים (4.6 ליטר/100 ק"מ ו-106 גרם CO2/ק"מ) בזכות ההנעה החשמלי והשימוש של מנוע הבנזין כגנרטור ליצור החשמלי ללא חיבור מכאני לגלגלי הרכב.
מנוע ה- Mild Hybrid בנפח 1.33 ליטר עם טורבו, 4 ציל' והזרקה ישירה. למנוע שתי רמות תפוקה: 140 כ"ס או 158 כ"ס עם תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה X-TRONIC, בעלת 7 יחסי העברה ועומדת במומנט מרבי של עד 27.5 קג"מ. נתון צריכת הדלק הרשמי הוא 6.2 ליטר/100 ק"מ.

רנו אוסטרל מחליפה את הרנו קדג'ר שהכרנו גם אצלנו בשוק המקומי. מדובר ב-SUV מסגמנט C עתיר ההיצע והתחרות ונשלט בעיקר בידי מותגי הרכב הקוריאנים. תא הנהג הוא כמובן דיגיטלי מלא ומשלב שני מסכים: 12.3 אינץ' לנהג ועוד 12.0 אינץ' למולטימדיה. ממשק גוגל מאפשר קישוריות מהירה וטבעית לאנדרואיד וקארפליי ויש כמובן עדכוני OTA המגיעים כידוע מהאוויר. קונסולה מרכזית מוגבהת בעלת נפח אחסון ויוצרת הפרדה בין הנהג לנוסע. עוד תמצאו ריפודי עור מלאכותי, ריפודי בד יוקרתיים, חומרים בשחור פיאנו או כרום מוברש ויש גם תאורת אווירה רב-גוונית. כמקובל בסגמנט הזה אין לרנו אוסטרל 7 מושבים אבל יש ספסל אחורי מתקפל שגם נע על מסילה. עוד תמצאו בורר מצבי נהיגה עם שלושה מצבים מוגדרים מראש וגם מצב רביעי להתאמה אישית על ידי הנהג.

בתחום הבטיחות נציין ציון של 5 כוכבים ב-NCAP ומערך סיוע ובטיחות אקטיבי לנהג. בין המערכות הרבות תמצאו סייען חניה אוטומטי, תיקון סטיה מנתיב, יציאה בטוחה בדלתות אחוריות, מצלמת 3D היקפית ועוד.
