רוני נאק
לקסוס הציגה במהלך הסופ"ש את הדור הכל חדש של רכב הפנאי הבינוני שלה. NX. זהו אחד הדגמים החשובים ביותר של מותג הפרימיום. חשוב לא רק בשל נפח המכירות הגדול אלא כדגם מעבר ללקוחות העושים את צעדיהם הראשונים בעולם מותגי הפרמיום.

ובכן לקסוס מעדכת את המראה של ה-NX ומביאה אותו לרמות חדשות של אלגנטיות והידור, לדבריה, על בסיס תפישת ה"אומוטנאשי" היפנית שמאחדת את המראה העיצובי של כל דגמי הדור האחרון של היצרנית. נחסוך לכם את החיפוש בגוגל, אומוטנאשי היא אמנות האירוח היפנית. אמנות החוזה מראש את צרכי האורחים ועושה את מה שצריך כדי שיהיה להם נוח. אם תרצו את המקבילה של קפה סאדה חזק ובקלווה מיום רביעי אצל חלק מאזרחי ישראל. הפולנים הביאו זאת לרמה עילית עוד יותר ומציעים לאורחיהם – כלום.

הפלטפורמה היא הגרסה המעודכנת של GA-K המשרתת אצלנו גם את טויוטה ראב-4 החדש, טויוטה היילנדר המרשים וגם בקאמרי ו-ES. שימוש בפלטפורמה הזו מאפשר לקבל קשיחות עדיפה, סינון רעשים טוב יותר, תכונות דינאמיות עדיפות וגם להאריך את בסיס הגלגלים ל-269 ס"מ (+30 מ"מ) הרחיב את המפשקים לפנים ולאחור לטובת חלל פנים משופר.
לא רק זאת אלא אף זאת. הפלטפורמה מאפשרת השתלה של הדור החדש של יחידות ההנעה ההיברידית ולראשונה ב-NX גם פלאג-אין הייבריד עם 306 כ"ס וטווח חשמלי של קצת מעל ל-60 ק"מ. אם הנתון הזה נשמע לכם מוכר זה לא במקרה…זו בדיוק מערכת ההנעה של טויוטה ראב-4 פלאג-אין החדשה שכבר משווקת אצלנו.

בנוסף מציעה לקסוס גם היברידי "רגיל" עם ביצועים משופרים ותפוקה של 242 כ"ס ואפילו גרסות הנעה בנזין רגילות. אלא האחרונות מעבירות את הכוח דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. הגרסאות ההיברידיות עשויות לקבל הנעה קדמית או כפולה (אחורית חשמלית) ותיבת הילוכים רציפה.
בתוך הקבינה יש זינוק מהותי לפנים. בעיקר בזכות עיצוב כל-חדש ומרשים למראה של סביבת הנהג. במרכז שלו מסך מגע דומיננטי וגדול במידה של עד 14 אינץ' (9.4 אינץ' בגרסה הפשוטה יותר) ובאותה הזדמנות גם חושפת ממשק נהג חדש שלדבריה אמור להיות הרבה יותר אינטואיטיבי וקל לשימוש.

לקסוס תמיד הובילה כל תחום מערכות הבטיחות האקטיביות וגם עתה היא מרחיבה עוד יותר את הכיסוי עם הדור השלישי של Lss+. זו חבילה של מערכות אקטיביות אשר מסייעות לנהג ומתערבות בנהיגה – אם צריך – כדי למנוע תאונה או להפחית את תוצאותיה. המערכת החדשה מסוגלת (עם חבילת ההרחבה) לשנות נתיב בזמן שבקרת השיוט מופעלת, "להציץ" מעבר לקרו הרחוב כדי לזהות תנועה חוצה ולמנוע פתיחת דלת לתוך תנועה אם מערכת ניטור השטח המת שמאחור מזהה רכב או רוכב אופניים שמגיע מאחור.
לקסוס תחל לשווק את ה-NX החדש באירופה לקראת סוף 2021 ואצלנו הוא יעלה לכבישים בתחילת 2022.