רוני נאק
יבואנית לקסוס לישראל החלה לשווק את הגרסה הכל חשמלית של רכב הפנאי הקטן שלה: UX300e. מדובר בפלטפורמה חשמלית חדשה הכוללת מנוע חשמלי עם 204 כ"ס ו-30 קג"מ הניזון מסוללת ליתיום עם קיבולת של 54 קוט"ש. הטווח המירבי עומד על 315 ק"מ (WLTP) ויש יכולת טעינה מהירה גם מעמדת DC חזקה. הביצועים עוסקים ב-7.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 160 קמ"ש. האחריות למערכת החשמלית עומדת על 8 שנים או 160,000 קילומטרים וישנה אפשרות להארכת האחריות עד ל-10 שנים ו/או מיליון קילומטרים בעלות נוספת (העלות טרם גובשה).

לקסוס עשתה מאמצים נוספים כדי לשפר את רמת ה-NVH. בהיעדר מנוע בנזין שיימסך את רעשי הסביבה נעשתה עבודת בידוד והחלקת זרימת האוויר סביב הרכב. בנוסף יש מערכת אקטיבית להנחתת רעשים (לקסוס מכנה זאת ASC) שגם יוצרת רעשי תאוצה ווירטואליים להנאת יושבי הרכב.
בנוסף תעמוד לרשות בעלי הלקסוס UX החשמלית, אפליקציה ייעודית שתאפשר להם לנהל מרחוק את הגדות הטעינה של הרכב ועוד פיצ'רים נוספים.

הלקסוס UX החשמלית תשווק בשתי רמות אבזור:
- לקצ'רי במחיר של 257,900 שקלים
- פרימיום במחיר של 292,900 שקלים
עמדת טעינה 3500 שקלים פלוס עלות התקנה בבית הלקוח המשתנה על פי האתגרים המקומיים.
