יום שלישי , 16 יולי 2024
מאזדה 3 החדשה - מזנקת לקבוצת הפרימיום. החל ב-145 אלפי שקלים. צילום: מאזדה
מאזדה 3 החדשה - מזנקת לקבוצת הפרימיום. החל ב-145 אלפי שקלים. צילום: מאזדה

מאזדה 3 החדשה – החל ב-145 אלפי שקלים

רוני נאק

אתמול השיקה בישראל דלק מוטורס את הדור החדש של אחת המכוניות שהיו החשובות והמרכזיות בשוק הרכב הישראלי: מאזדה 3. זה הדור השביעי של הדגם אשר החל להיות משווק בישראל בתחילת שנות ה-90' כמאזדה 323 ומאז הפך להיות דומיננטי מאד ולציר מרכזי שהכתיב את התנאים בשוק הפרטיים ובעיקר בשוק הליסינג עם נפחי מכירות דמיוניים.

מאזדה 3 החדשה - מזנקת לקבוצת הפרימיום. החל ב-145 אלפי שקלים. צילום: מאזדה
מאזדה 3 החדשה – מזנקת לקבוצת הפרימיום כבר לא דגם נפחי ומשנה גישה. צילום: מאזדה

הדור השביעי של מאזדה 3 לוקח את הדגם הזה למקום אחר לגמרי. גבוה יותר במעלה תפישת הפרימיום של המותג והיא עושה זאת עם פלטפורמה חדשה בעלת בסיס גלגלים ארוך של 272.5 ס"מ ממדים גדולים יותר למרכב ואבולוציה נאה מאד של קוד העיצוב המוביל את מזדה בשנים האחרונות – "קודו".

מאזדה 3 החדשה - מזנקת לקבוצת הפרימיום. החל ב-145 אלפי שקלים. צילום: מאזדה
מאזדה 3 החדשה – מזנקת לקבוצת הפרימיום. ישיבה ומישוש של תא הנהג מרשימים ביותר. הכי טוב שיש כרגע בשוק. צילום: מאזדה

חווית הפרימיום מתחזקת עוד יותר בתוך תא הנוסעים. זה מבוצע ברמה גבוהה ביותר ומצוייד באביזרי נוחות רבים, כמו גם מסך מולטימדיה מוגדל עם ממשק עדכני ומהיר יותר, לוח מחוונים ווירטואלי למחצה, מושבים חדשים וחומרי דיפון עדכניים – מערכת שמע מושקעת וחשוב יותר מכל הנ"ל מערך בטיחות אקטיבי מלא. דלק מוטורס היבואנית תשווק רק רמת איבזור אחת "ספיריט" שהיא עשירה למדי.

מאזדה 3 החדשה - מזנקת לקבוצת הפרימיום. החל ב-145 אלפי שקלים. צילום: מאזדה
מאזדה 3 החדשה – גרסת הצ'בק עולה 3000 שקלים יותר. למה? ככה. האיבזור זהה. צילום: מאזדה

בתחום ההנעה המנוע היחיד בהיצע הוא בנזין 2.0ל' אטמוספרי עם תפוקה של 165 כ"ס – תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים והנעה קדמית בלבד. אין באופק מנועים נוספים כרגע – בוודאי שלא מהתחום ההיברידי או החשמלי.

מאזדה 3 החדשה - מזנקת לקבוצת הפרימיום. החל ב-145 אלפי שקלים. צילום: מאזדה
מאזדה 3 החדשה – מזנקת לקבוצת הפרימיום. החל ב-145 אלפי שקלים. צילום: מאזדה

בהיצע שתי גרסאות מרכב: הצ'בק 5 דלתות וסדאן עם תא מטען של 444 ליטרים. המחירים הם 148 אלפי שקלים להצ'בק ו-145 אלפי שקלים לגרסת הסדאן. זה מציב את מאזדה 3 החדשה בין שני מתחרים – מיפן – בעלי אופי מאד שונה. בפינה אחת הונדה סיוויק 1.5ל' טורבו שמביאה נופך ספורטיבי מאד. בפינה השניה סובארו XV שמסוגל לתת ערך גם מעבר לכביש. הונדה סיוויק עולה החל מ-145 אלפי שקלים, סובארו XV בנפח 2.0ל' עולה החל ב-153 אלפי שקלים.

Check Also

אקספנג G6 החל ב-199,990 שקלים

אקספנג G6 מושק בישראל עם תג מחיר התחלתי פתייני ולא מעט יתרונות מובנים. האם זה מספיק כדי לערער את טסלה מודל Y או לקעקע את היתרונות של יונדאי איוניק 5. זה פרימיום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × two =