תומר הדר
טוב, זו הייתה רק שאלה של זמן: חודשים ספורים לאחר הצגת מרצדס G קלאס החדשה מרצדס חושפת את גרסת AMG של הגלנדוואגן.
• אולי לא AMG – אבל היי! רנו מגאן גראן קופה ב-22,000 שקלים הנחה?! איך תוותר?
https://www.youtube.com/watch?list=PLmuoo4kGcGD73x-prNqDEtUuCdv3kiFal&v=gO7vDGVZp0Q
למי שאינו מכיר, AMG היא חטיבת הספורט של מרצדס, המתמחה בלקחת דגמי מרצדס ולהחדיר לתוכם מנועים מפלצתיים כדי לגרום להם לנסוע ממש מהר. מטבע הדברים, חטיבת AMG התמקדה במשך שנים רבות בבניית מכוניות כביש, בהתחלה באופן עצמאי ולאחר מכן תחת דגלה של מרצדס עד שמישהו במרצדס אמר "רגע, לא כל מי שקונה G קלאס יורד לשטח, מעניין מה יקרה אם נגרום לG קלאס לנסוע ממש ממש מהר", והיתר הפך לסוג של היסטוריה.

בהתחשב בעובדה שמרצדס יודעת היטב איזה פוטנציאל טמון בגרסאות ספורטיביות של הגלנדוואגן מיהרה מרצדס להציג גרסת AMG שאגב נקראת G63 , זו עתידה להיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה בחודש הבא.

מה הופך את ה-G ל-AMG? המנוע כמובן! 8 V כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים אשר מפיק 577 כוחות סוס ו-850 ניוטון מטר המופגזים אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה בעלת תשע מהירויות. הנתונים הרשמיים הם 4.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית רשמית של 220 קמ"ש. זה לא נשמע הרבה עד שמרצדס מסירה (תמורת תשלום נוסף) את המגבלה האלקטרונית, ואז ניתן לנסוע 240 קמ"ש בשמחה ובששון. כדי שכל הכוח לא יבוזבז, ה-G AMG מצויד בחבילת מתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית ובחישוקי 22 אינץ'. למרצדס משום מה חשוב להדגיש שלמרות שמדובר ב-AMG, עדיין יש גם פוטנציאל שטח. לכן עדיין יש שלוש נעילות. נו שוין.
