תומר הדר
מה רבים הם סיפורי ענף הרכב העולמי על חבורות של מהנדסי רכב שובבים שבשעות אחר העבודה בחרו לא ללכת הביתה, אלא העדיפו להישאר במפעל ולהמציא דברים מטורללים שבמקרה הפכו לסיפורי הצלחה. מכירים את הסיפור על המהנדסים השובבים שהחליטו להישאר במפעל בוולפסבורג ולהמציא את הגולף GTI? או את המהנדסים שהחליטו שבמרצדס רגילה אפשר לדחוס מנוע ענקי וכך נולדה AMG? אז הנה עוד מהנדס שובב, הפעם אחד שעובד במרצדס, שהחליט שה E קלאס ALL TERRAIN בהחלט יכולה להיות באמת ALL TERRAIN. למעשה, All-Terrain 4×4² (הבנתם את הבדיחה?).

אז למהנדס קוראים יורגן אברלה. יורגן, שקיבל את הE קלאס שלו היה אפעס לא מרוצה מיכולת השטח והחליט שמה שצריך כאן הם צמד סרנים פורטאליים וצמיגי 31. המנוע נותר סטנדרטי- V6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 328 כוחות סוס שעוברים לרביעיית פינות הרכב באמצעות מערכת ההנעה הכפולה הסטנדרטית, משמע אין כאן LOW וגם לא נעילה. לא נורא- הנה סרטון בגרמנית שמוכיח שאפשר לעשות שטח עם E קלאס.
