רוני נאק
לקראת פתיחת תערוכת שנחאי השבוע השבוע, מרצדס חושפת את אחד הקונספטים היותר מעניינים: GLB. אב טיפוס לרכב כביש שטח שנראה מוכן למדי לעבודה בשטח קשה, כולל סט צמיגי שטח ותאורת LED.
בניגוד לקונספטים רבים אחרים, מרצדס GLB נראה מוכן למדי ליצור, אולי כמובן ללא תוספות השטח המיוחדות. המטרה, לפי מרצדס, היא להמחיש כיצד ניתן לייצר אח גדול למרצדס GLA, וניכר ממה שאנו רואים שגם אח הרבה יותר קשוח.

המידות לפי מרצדס הן 4,634 מילימטרים אורך, 1,890 מילימטרים רוחב ו-1900 מילימטרים גובה, משמע מדובר ברכב גבוה למדי – המבוסס על בסיס גלגלים באורך 2,829 מילימטרים. שגם זה מידה ראויה לרכב חדש. לפי מרצדס, סידורי הישיבה של GLB הם "גמישים", כלומר ניתן להושיב את הנוסעים בשלוש שורות אם רוצים ואילו השורה האמצעית יכולה לזוז קדימה ולאחור למרחק של 140 מילימטרים.

ואגב מוכן ליצור, היצע המנועים של מרצדס GLB לא לוקח אותנו למחוזות הפנטזיה והחשמל, אלא דווקא נשאר מאוד עם הצמיגים על הקרקע (הטרשית) עם מנוע בנזין מוגדש המפיק 224 כוחות סוס ותיבה כפולת מצמדים בעלת שמונה הילוכים ומערכת הנעה כפולה שמוכרת היטב ללקוחות מרצדס: MATIC 4 הוותיקה אשר כוללת שלוש תכניות נהיגה כולל מצב ספורטיבי ומצב שטח.
אצלנו בישראל מרצדס GLA מתחיל מכ-270 אלפי שקלים ומרצדס GLC מתחיל מכ-380 אלפי שקלים – יהיה זה סביר להניח שהתמחור של מרצדס GLB החדש יהיה על הסקאלה הזו.
