שבת , 29 יוני 2024
mg4 x power מבחן דרכים דינאמית לשרירנית החשמלית. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG4 X POWER

רוני נאק

ידעתי שזה יגיע בשלב כזה או אחר של מבחן הדרכים. לא הטעינה הבלתי נמנעת או המפגש עם אחינו כחולי המדים. השמש כבר שקעה, הכביש היה ריק מאד וישר מאד. הבאתי את ה-MG4 הירוקה לעצירה מלאה – מבט ארוך במראה לוודא שאין הילת פנסים של רכב מתקרב. מצב SPORT צ'ק, רגל על הבלם צ'ק, רגל שניה עד הרצפה על דוושת התאוצה – צ'ק. 3…2…1…ש-גר!

mg4 x power מבחן דרכים נראית מהירה גם בתנועה. צילום: רונן טופלברג

 

יש לה פוטנציאל

ראיתם מה עשיתי כאן? כפל משמעות מתחכם..אה? לא משנה. עוד כשהגיעה ה-MG4 החשמלית לישראל חשנו שיש כאן אירוע אחר. על פלטפורמה ייעודית חשמלית, עם חלוקת משקל שווה והנעה אחורית ה-MG4 הרגישה לנו שהיא יכולה להתמודד עם הרבה יותר כוח ממה שהיה למנוע היחיד לתת. 

mg4 x power העיצוב ללא שינוי אבל חישוקי הגלגלים הגדולים, הצבע הירוק-מט והקליפרים יוצרים לוק מהמם. גם ספויילר מפוצל ובלילה חתימת אור נאה מאחור. צילום: רוני נאק

• יונדאי איוניק 5 – אחרי גרסת הביצועים מגיעה גרסת השטח

בנוסף, יש לה את העיצוב המחודד הנכון, מראה דינאמי ושונה בנוף הרכב החשמלי ועם זהות מאד מובחנת. אהבתי את הזנב הקצר והקצוץ. שרירי ומוצק. את הפנים התכליתי-אך-מאובזר ומאד אהבתי את המזגן המקפיא. ובכל זאת המכירות היו בצל של מובילות הסגמנט מבית ג'ילי ו-BYD.

עתה היבואנית החלה לשווק שתי גרסאות חדשות שהן גם קפיצת מדרגה של ממש לדגם הזה. אנחנו בחרנו הפעם להנות קצת עם הגרסה החזקה יותר, בתכלס חזקה מאד. גרסת X POWER המצוידת בשני מנועים המפיקים יחדיו 435 כ"ס ו-61 קג"מ. זה לא רק המנועים גם יש גווני צבע חדשים, מעצורים מחוזקים, קבינה משודרגת עם מושבי ספורט וריפודי אלקנטרה מערכת מולטימדיה מעודכנת, מותאמת לגרסת וגם בעברית מלאה וגם עם מערכת טעינה חזקה יותר. המחיר הוא בשורה לא פחות מהביצועים החל ב-173,888 שקלים בהזמנה אונליין. הכי הרבה bang-for-buck שיש כרגע בעולמות של החשמל.

mg4 x power גלגל הגה קטן וקטום ומצופה עור. פחות התאימה כאן הבליטה של בורר ההילוכים. יש אנדרואיד ו-קארפליי מקוריים. צילום: רוני נאק

נהיגה

רגע לפני הנהיגה אספר לכם שיש לגרסת POWER בורר מצבי נהיגה מורחב הכולל גם מצב SPORT המשחרר כל מגבלת כוח ומהדק את ההיגוי וגם מצב קאסטום לבחירת הנהג של פרמטים שונים של הגישעפט. בנוסף מצבי ECO לצמצום צריכת הזרם כשמתגלגלים בשיעמום בפקק ומצב נורמל לאותם רגעים שאתם רוצים לחוש כמו כולם – נורמלים.

לא רק זאת אלא אף זאת, הניווט עתה פעיל ואפשר להשתמש בו בשמחה, יש מצבי מסלול כמו בפורשה אבל יותר טוב וכמובן ממשקי קארפלי ואנדרואיד מקוריים ויציבים (ולא דונגלים מקומיים שנוטים להתרסק/להתקע וגם להקריס את כל המערכת – לפעמים). עוד אציין את מושבי הספורט הנחמדים, את גוון הצבע הירוק-מט שמאד מצא חן בעיניי ואת הקליפרים הצהובים/כתומים שמעבירים מסר ספורטיבי לא פחות מנשיכה בריאה של צלחות בלימה גדולות. מבחינת הנראות וקריצת פנסי ה-LED הרכב הזה בהחלט שמשך מבטים – בעיקר מנהגים צעירים עם מדבקות CUPRA על איביזה 2004. כולל אחד שנצמד ממש קרוב בכביש 531 – עד לרמזור.

mg4 x power מושבים ספורטיביים עם ריפודי אלקנטרה ותפרים קונטרסטיים. נוחים ותומכים. צילום: רונן טופלברג

 

כמו במכוניות חשמליות אחרות, פולסטאר ו-זיקר למשל, אין מתג התנעה. הרכב מזהה מפתח, ישבן במושב ואת הלחץ על דוושת הבלם ומערכת ההנעה נדלקת מעצמה – על הדרך גם בקרת האקלים מתעוררת מיד והיא מאד יעילה. גם ל-MG יש אפליקציה המספקת מידע רב וכמובן שלא נפקד מקומן של מערכות הסיוע והבטיחות האקטיביות ודירוג NCAP גבוה.

מטרים ראשונים ומיד ניכרת תוספת הכוח. אפילו במצב ECO ה-POWER מרגישה חזקה מאד – במצב נורמל הכוח בשרני מאד ומגיע בנדיבות הגורמת לטראפיק לנוע כאילו לאחור. מצב SPORT יכול להפיק צחקוקים בלתי נשלטים ביחס ישר לתאוצות המרהיבות.

mg4 x power מבחן דרכים מצבי נהיגה ייחודיים לגרסת POWER. צילום: רונן טופלברג

 

האופי הספורטיבי המחודד של הרכב גרם לי להיות סלחני לזה שנוחות הנסיעה אינה כמו "לרכב על ענן" ועל זה שיבבת המנוע הקדמי נשמעת. יש בזה סוג של קסם וכנות.

בקו הישר ה-MG4 מאד מהירה, מדביקה אותי למושב כמו lap dance בנודי בר של אל בנדי. היא גם משייטת בקלילות השמורה למכוניות חזקות מאד. כל שינוי בלחץ על הדוושה מתורגם להאצה מורגשת – וזה מאד נחמד. הצצה בטבלת הנתונים מגלה 61 קג"מ ומשקל עצמי של 1,803 ק"ג. זה יחסית קל ביחס לחשמליות בממדים האלה הנושקות או עוברות את ה-2 טונות וגם זה יתרון דינאמי בהאצה, בלימה ופניה.

ועתה בכביש המפותל הרכב הוא בסדר. התגובות של השלדה נכונות, עם נטיה להקטין רדיוס בהרמת רגל. מצאתי שהצבת הבלימה המאחזרת ברמת 3 הגבוהה ביותר, מחזקת את אפקט העברת המשקל לפנים. האחיזה טובה מאד במרבית הכבישים ואפשר לחוש מעט פסיעה אם חוזרים מהר מדי וחזק מדי למצערת. עם ההנעה הכפולה לא תקבלו דריפטים מרהיבים – רק אם הם מאד מכוונים – אלא תאוצה חדה ומיידית.

mg4 x power מוקדם בבוקר קריר זכינו להתחיל טעינה ב-116 קילו-וואט. אמחייה! צילום: רוני נאק

 

אחרי הנהיגה צריך לטעון. כאן ציפו לי שתי הפתעות. הראשונה כשהתחברתי לטעינה אולטרה מהירה בחניון מאד מאד חם ובקושי קיבלתי 20 קו"ט. השניה בעמדה אולטרה מהירה שפינקה אותי עם 116 קו"ט של DC מתקתק. בקושי סיימתי קפה וקרואסון חמאה והופ! 90%.

 

מה פחות?

יש גם פחות. כבישי "נהיגה" יש להם נטיה להיות במקומות מרוחקים שאליהם רוצים להגיע בנהיגה מנהלתית זורמת ויעילה. בקצב הרשום על התמרורים ועם משטר קפדני של בקרת שיוט אדפטיבית הצלחתי לרדת לצריכת זרם של כ-16 קוט"ש ל-100 ק"מ (במצב אקו). מנגד, כשנהגתי בשיוט בקצב מהיר (כמו בימי האימפרזה GT העליזים שאגב גם הייתה ירוקה) צריכת הזרם עלתה ל-26 קוט"ש ל-100 ק"מ והרווחתי מפגש שלישי עם עמדת הטעינה.

עוד אפשר לציין את רעשי הכביש הנוכחים בעיקר כשהאספלט מחוספס – נשים את זה בסעיף ה"אופי".

mg4 x power היא רשיון להנות. בכבישים כאלה בדיוק. צילום: רונן טופלברג

סיכום

אם במתכוון, אבל כנראה שלא, ל-MG יצאה קופרה חשמלית נהדרת. מכונית שרירים חשמלית שגם נראית נהדרת, מאובזרת יפה ומסוגלת לקפל אספלט וזמן. בקבוצת החשמליות שלוקחות את עצמן יותר מדי ברצינות וכל מילה שניה היא "פרימיום", "יוקרה" או "טק" – MG4 x POWER מביאה לחזית את הכיף מהנהיגה – בצורה ישירה לפנים ובמחיר שיביא אתכם לחיוכים באותה מהירות שהפאואר מגיעה ל-100 קמ"ש – 3.8 שניות בלבד.

mg4 x power הגיעה להספק טעינה של 116 קו"ט זה כמו 75 נינג'ה גריל שעובדים יחד – המון אנרגיה. צילום: רוני נאק

 

 

Check Also

יונדאי INSTER החשמלית – כל הפרטים

רשימת אבזור נוחות ובטיחות מרשימה. טווח נסיעה ארוך, טעינה מהירה של עד 120 קו"ט - יונדאי INSTER עוד עשויה להיות קו פרשת המים לקליטה המונית של הרכב החשמלי בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 + 6 =