יום שלישי , 16 יולי 2024
טרייטון אדום חזית
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון החדש - יותר מהכל. פחות דלק. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מיצובישי טרייטון

רוני נאק

בואו. לא נחזור שוב על אורכה של שושלת הטנדרים של מיצובישי בישראל. היא ארוכה ווותיקה – ומגיע לה כתבה בפני עצמה. אבל כן אציין כי למיצובישי יש ניסיון רב בטנדרים כפולי הנעה ואוטומטיים אצלנו – פשוט כי הם היו הראשונים. בשוק הטנדרים יש כמה קבועים, פחות-או-יותר. יש את הנחשק: טויוטה היילקס. יש את הנמכר ביותר: איסוזו דימקס. יש את זה שעושה את העבודה: טרייטון. אלו שלושת הבולטים ביותר. לידם יש שחקני Teir2 שהם שם מכל מיני סיבות: פולקסווגן אמארוק השרירי (שנתפס כיקר אבל הוא לא), פיאט פולבק הנשכח ו-ניסאן נווארה כי קרסו. הקטגוריה כולה מונה כ-4000 כלי רכב בשנה – זו אמנם עליה של 30% לסגמנט ביחס לשנים הקודמות – אבל בכל זאת פלח זעיר מכלל השוק. עוד מהמשותף לשלישיית החוד הוא שכולם מיוצרים בתאילנד (כן, גם היילקס), וכי לקונצרן מיצובישי אחזקות רבות באיסוזו והיא "סופרת" אותה כחלק מהקונצרן. ועכשיו לטרייטון החדש

צד טרייטון
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון החדש – מידות הארגז זהות כך גם מרווח הגחון של 205 מ"מ. צילום: רוני נאק

מיצובישי טרייטון

את השוני במרכב לא צריך להסביר – הצילומים עושים את העבודה יותר טוב. אספר בקצרה רק כי הטרייטון "יישר קו" למראה המותגי העדכני של מיצובישי ועל הדרך גם מאמץ את הטרנד בעיצוב טנדרים שבו יש חזית מאסיבית ומכסה מנוע גבוה – בטח ביחס למכסה המשתפל של הטרייטון הקודם. לקבינה אותו קו "L" הנוכח באחוריה ובתכלס זו אותה תצורה – גם מידות הפנים של הארגז זהות ורק החיצוניות מפולסת יותר.

בתא הנהג תתקשו למצוא הבדלים מהותיים ולמעט הקונסולה המרכזית ולוח המחוונים השונים העיצוב זהה. איכות היצור הכללית טובה למדי ויש מולטימדיה מקומית עם מערכת "קונקטד" מעודכנת של כלמוביל עם הפעלה קולית, ניווט ועוד אפליקציות שימושיות.

תא נהג מיצובישי
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון החדש – אותו עיצוב, תחושת איכות טובה יותר. צילום: מיצובישי

הפלטפורמה גם היא חוזרת ללא שינוי. אותו בסיס גלגלים של 300 ס"מ, יכולת נשיאת מטען של עד 1030 ק"ג וגרירה של עד 3500 ק"ג לנגרר עם בלמים. מערכת המתלים עודכנה כדי לספק נוחות נסיעה עדיפה וריסון טוב יותר – בעיקר בחזית וגם הבלמים חוזקו שזה תמיד דבר נפלא.

בחזית יש מנוע דיזל חדש. עם נפח של 2.2ל' המפיק 150 כ"ס וכמעט 41 קג"מ – הורדת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 6 הילוכים ויש כמובן טרנספר "סופר סלקט" עם דיפ' מרכזי וגם LOW. תשמחו בוודאי לגלות גם את הנוכחות של נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית וגם מפות בקרת משיכה לשטח – במצבי ה-4X4 שבהם הדיפ' המרכזי נעול.

מנוע מיצובישי חדש
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון החדש – מנוע חדש, פחות חזק יותר חסכוני ועם תיבת הילוכים אוטו' 6. צילום: רוני נאק

בנוסף תמצאו במיצובישי טרייטון החדש, מערך בטיחות אקטיבי (משתנה בתלות ברמת האיבזור) הכולל בלימת חירום אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.

להורדת המפרט המלא של מיצובישי טרייטון החדש

בתחום הנוחות והאיפור אציין שמשות כהות מאחור, חישוקי 18 אינץ' (או 16), בקרת אקלים, סיוע לזינוק בעליה, סייען למורדות ארוכים, חיישני גשם ותאורה ועוד.

מחיר רכב המבחן ברמת דקאר עומד על 245,000 שקלים.

מאחור
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון החדש – נוח יותר בכביש וגם בשטח. צילום: רוני נאק

נסיעה בטרייטון

למרות שלא נעשו שינויים מפליגים בקבינה, מצאתי את המושבים לנוחים במיוחד. איכשהו, הפרופורציות של: גובה הרצפה, קו המושב, וקו החלונות הסתדרו לי טוב יותר. הרגשה של "בפנים" ולא של "מעל" כפי שטנדרים רבים נותנים. הקוקפיט מרגיש מוכר – וכל המיתוג נופל ליד עם משקל ותנועה נכונים – אין כאן הפתעות בתחום הנדסת האנוש.

שילוב של מנוע חסכוני יותר מזה היוצא, לא מתורגם לירידה מהותית בביצועים – אבל כן מתקבל שיפור גדול בצריכת הדלק. זאת בזכות המומנט הזמין מסל"ד נמוך וגם תיבת ההילוכים שמנצלת טוב יותר (ויש הילוך אחד יותר מזה של הטרייטון היוצא) את כוח המנוע. כך תקבלו זמינות כוח טובה – לז'אנר – בסל"ד נמוך ובינוני ותוכלו לשייט בקצב הרבה יותר מהיר כשאתם שורפים הרבה פחות סולר. במסע שלנו, שהיה עם מעט משקל אבל הרבה קילומטרים – קיבלנו ממוצע של 13.5 קילומטרים לליטר (מבלי לחסוך מדוושת ימין) ואף הגענו לכ-16 קילומטרים לליטר אחרי שנתקענו קילומטרים ארוכים אחרי משאית איטית ועל 1500 סל"ד בכביש הערבה. נהג מודע יוכל להגיע בקלות לנתון כזה.

חזית מיצובישי
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון החדש – יותר מהכל. פחות דלק. צילום: רוני נאק

נוחות הנסיעה בהחלט ששופרה מאד. כל מרכיבי ה-NHV טובים יותר. אפילו אהבתי את ידית האחיזה לנוסעים מאחור שמאד מקלה על הכניסה והיציאה מהמושב האחורי. שם גם מרווח הרגליים והראש יותר מסבירים בסגמנט הזה.

בתוך העיר קשה שלא להתרשם מקוטר הסיבוב הקטן של הרכב. מאד נהניתי מזה בתמרוני החניה אי שם בתת הקרקע של בנייני גות'הם ועם מצלמות חניה וחיישנים שעוזרים יפה למרות העדר קווי הנחיה דינאמיים. דבר אחד שממש הציק לי זה ה-START&STOP המדומם את המנוע ברמזורים ופקקים. באופן כללי זו מערכת רעה לא משנה באיזה רכב או מותג היא מופיעה אבל כאן היא הגיבה באיחור ולמנוע לקח יחסית זמן רב עד שהניע ברוב דרמה. יותר מטרד מתועלת.

לוח מחוונים מיצובישי
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון – בשטח יש נעילות ד'יפ' ומפות ניהול ייעודיות לבקרת המשיכה. צילום: רוני נאק

אחת מנקודות התורפה של הטרייטון היוצא היו הבלמים והיגוי מעורפל. בדור הזה יש בלמים חזקים מאד – מרגישים אובר-חזקים כשהרכב ריק ובהחלט שמסוגלים להתמודד עם תוספת המהירות של הכלי החדש. ההיגוי גם מרגיש מדויק יותר – הוא לבטח כבד יותר יש יאמרו כבד מדי, אני אהבתי. זה יוצר תחושת מוצקות של הטנדר.

ארגז ממעל מיצובישי
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון החדש – כלי עבודה ומשפחה רב יכולת. צילום: רוני נאק

טרייטון לסיכום

מיצובישי שמרה על ערכי הליבה של הטרייטון: מערכת הנעה כפולה מצויינת ומנוע תכליתי הנותן כוח וגם חסכון בדלק. זאת לצד קבינה מרווחת שעתה גם מצויידת ומאובזר היטב ומקבל גם דור חדש של מערכות בטיחות אקטיביות – ויש גם 7 כריות אוויר לכל מקרה. בשביל המשימה שהוא צריך היה לעשות ביום המבחן: נהיגה ארוכה למדבר, מעבר בשבילי עפר, ומדי פעם סלע או חריץ מים – מיצובישי טרייטון היה מהיר, נוח, חסכוני בדלק וסיפק חווית נסיעה טובה מאד. סה"כ אהבתי.

סוגר מאמר מיצובישי
מבחן דרכים מיצובישי טרייטון החדש – אין גבולות להרפתקה. צילום: רוני נאק

Check Also

המונית הרובוטית של טסלה תחכה

מליוני נהגי מוניות נושמים לרווחה. טסלה דוחה את השקת המונית האוטונומית לאוקטובר. עוד דחיה בשרשת ארוכה של הבטחות ממאסק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 4 =