רוני נאק
אם יש דבר אחד שהוא באמת יוצא דופן בעולם של ג'יפ רנגלר (וגם גלאדיאטור) זה שהכלים האלה הם כמו בד ציור נקי – מעטים מהם נותרים באמת סטנדרטיים – וכולם הופכים ברבות השנים לדומים לבעלים שלהם ולאלתר-אגו אם נהיה יותר מדוייקים. הנטיה הזו להתאמה אישית יצר תעשיה עניפה המגלגלת מיליארדי דולרים גלובאלית מהאאוטבק, דרך נאמיב ועד מואב. יחד עם זאת – כמו שסבתא שלי הייתה אומרת: "אין כמו סטנדרטי". ואת זה יודע כל מי ששבר משהו – עמוק מאד בפונטאכן של המדבר.

ובכן MOPAR – חטיבת השיפורים של FCA (יצרנית של JEEP, של RAM ושל עוד כמה תכשיטים) מציעה עתה ערכת הגבהה הכי מקורית שתוכלו למצא לרנגלר שלכם. ועברה את כל מסכת בקרת האיכות ועינויי השטח של MOPAR לפני שיצאה למכירה אונליין. ערכת ההגבהה המיועדת לגרסאות הדיזל של רנגלר ו-גלאדיאטור, כוללת 2 אינץ' הגבהה, 4 בולמי-זעזועים של FOX בקוטר 2.5 אינץ' (מונוטיוב מאלומיניום לפיזור חום יעיל יותר), ארבעה קפיצי סליל המותאמים למשקל של מנוע הדיזל, מתאמים למוטות המייצבים, זרועות רדיוס מוארכות ומחוזקות, בושינגים הווי-דיוטי ובאמפ-סטופ למנוע מפגשים מהסוג הכואב בין הסרן לשלדה.
• מבחן דרכים ג'יפ רנגלר רוביקון
על פי הודעת MOPAR סט החלקים הזה לא רק שמשפר את מרווח הגחון אלא משפר גם את הארטיקולציה של המתלים ב-18%. וזה מרשים לערכת יצרן רשמית שלא מעזה לקחת סיכונים. התקנת ערכת ההגבהה היא עניין פשוט הדורש פירוק והרכבה עם סט בוקסות. אין צורך בחיתוך או ריתוכים. מכיוון שמדובר בקיט רשמי אז יש גם אחריות: שנתיים מיום ההתקנה וללא הגבלת ק"מ. אז זה בטח יקר? לא מאד! הערכת לרנגלר דיזל עולה בארה"ב 1,495 דולרים (5,090 שקלים לפני עלויות משלוח ועיזי מדינה) ולגלדיאטור – אותו הדבר בדיוק. לא גרוע בכלל!
זה מתאים גם לבנזין?