יום שלישי , 16 יולי 2024
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה

טויוטה ראב 4 חדש

רוני נאק

עם תום תקופת המתנה ארוכה למדי, טויוטה חושפת בתערוכת ניו יורק את הדור החדש וה"קשוח" יותר של טויוטה ראב 4. טויוטה ראב 4 המקורי (ראשי תיבות של recreational activity vehicle) היה בריה קלילה למדי בעלת מרכת שתי דלתות והנעה כפולה, אך מאז אותם ימים עליזים בשנות ה-90 הלך טויוטה ראב 4 ותפח ובדרך זכה לשלל גרסאות חדשות בעלות הנעה היברידית וגם ללא הנעה כפולה. כעת, בדור החדש טויוטה "מיישרת קו" מבחינה עיצובית עם אחיו הקשוחים כדוגמת טויוטה פוראנר.

• חסכו אלפים בקניית רכב חדש – 16,400 שקלים הנחה על קיה ספורטאז' 

 

טויוטה הראב 4 החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA של טויוטה, אותה פלטפורמה גמישה עליה מבוססת בין היתר גם טויוטה פריוס החדשה,המאפשרת לדגם החדש להתבסס על בסיס גלגלים ארוך בכ-2.5 סנטימטרים מזה של הדור היוצא, למרות שהטויוטה ראב 4 קצר מן הדור הקודם בכ-0.7 סנטימטרים.

טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה

לפי טויוטה, השימוש בשלדת TNGA הופך את טויוטה ראב 4 החדש לקשיח ב-57% מן הדור הקודם-מה גם שמדובר ברכב הראשון של טויוטה שמבוסס על פלטפורמת TNGA ומקבל מערכת הנעה כפולה, המבוקרת על ידי מחשב שמאפשר העברה של עד 50% מכוח המנוע אל הציר האחורי.

טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה

במפתיע,טויוטה אינה ממהרת לחשוף נתונים אודות מערכת ההנעה ובעיקר אודות ההספקים-ומסתפקת לעת עתה בציון העובדה שטויוהט ראב 4 ישווק בעולם בגרסאות בעלות מנועי 2.0 ליטרים המשודכות לתיבה אוטומטית בעלת שמונה מהירויות-וכמובן בגרסה היברידית המבוססת על מנוע בנפח 2.5 ליטרים המשודך לתמסורת CVT. לפי טויוטה, ראב 4 החדש יוצג באירופה לקראת תחילת 2019, משמע ככל הנראה נפגוש בו בישראל בשנה הבאה.

טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

One comment

  1. למה לא רושמים מחירים ???? לדוגמה אני מעונין ברכב טויוטה אך לא כותביל מחירים,מדוע!!!!!!!??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − eleven =