כתב: ניר בן זקן

ה-ML מת. יחי ה-GLE!
רכב הפנאי-שטח-פריום הגרמני הראשון, שחוגג 18 להולדתו, זוכה למתיחת פנים שעיקרה שינוי שם כחלק מהסדר החדש של מרצדס כדי לקשר את דגמי השטח לגרסאות הכביש והוא יקרא מעתה GLE. השינוי העיקרי מתרכז בחרטום שמקנה מראה דינמי מבעבר בזכות פגוש חדש עם כונסי אוויר גדולים, יחידות תאורה משולבות קסנון ולד משוחות לאחור בעוד תא הנוסעים זוכה להגה שלוש צלעות קטן וספורטיבי ולמערכת Comand החדשה של מרצדס המשלבת בין חוגת טאץ' פאד למסך דמוי טאבלט בגודל 7" במרכז הדש בורד.
בתחום היצע המנועים לוגמי הסולר יישארו כבעבר; 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 204 כ"ס (ב-GLE250d) ו-V6 בנפח 3.0 ליטר עם 258 כ"ס (ב-GLE350d) וישודכו לתיבת הילוכים החדשה של מרצדס עם 9 יחסים. בקרב לוגמי הבנזין את ה-V6 בנפח 3.5 ליטר הוותיק יחליף ה-3.0 ליטר V6 שבסיוע מגדש על מספק 333 כ"ס (ב-GLE400) בעוד ה-V8 טווין טורבו בנפח 4.7 ליטר מפיק 435 כ"ס (ב-GLE500), 27 יותר מבעבר. בפסגת ההיצע גרסאות AMG יציעו 557 כ"ס (ב-GLE63), 32 כ"ס יותר מהדגם הקודם, או 585 כ"ס בגרסת ביצועים מחוזקת (GLE63 S) המוסיפה 27 כ"ס לעומת אשתקד. בשונה ממנועי הדיזל הבנזינים יישארו עם תיבת הילוכים בת 7 יחסים.
ה-GLE יגיע ארצה לקראת סוף השנה.

לקסוס RX החדש עושה "בלינג בלינג"
בשונה ממרבית דגמי לקסוס שעברו לאחרונה רענון שהפך את ההופעה למרשימה ומוחצנת הרבה יותר שאמורה לסייע להתנער מהתדמית הסולידיות המפוהקת והאפורה ה-RX נותר מאחור. לא שזה הפריעה לו להיות הדגם הנמכר ביותר של החברה עם יותר מ-2.1 מיליון יחידות מאז הושק ב-1997, המהווים 3 מכל 10 רכבים שמכרה החברה ב-26 השנים מאז הוקמה. כעת לקסוס חשפת את הדור הרביעי שזוכה לטיפול מסיבי של מחלקת העיצוב המיישר קו עם הלוק המשפחתי החדש ונראה כהעתק מוגדל של ה-NX.
בחזית זהו גריל שעון חול ענק ויחידות תאורה חדות עם פס לד בצורת בומרנג תחתייהן, בפרופיל פסי פלסטיק שחור, בתי גלגלים מודגשים עם אופציה לחישוקים בקוטר 20" ושמשה אחורית בקורה C שהופכת צרה ומקנה תחושת זרימה ובאחוריים יחידות התאורה גדלו והפגוש האחורי כולל מסיט אוויר. גם תא הנוסעים זוכה לעדכון מקיף ההופך אותו ספורטיבי יותר כמו ידית ההילוכים שעברה מהדשבורד אל הקונסולה שבין המושבים הקדמיים שהוגבהה מעט, הקונסולה המרכזית מופנית לכיוון הנהג ובחלק העליון מסך תצוגה גדול מבעבר (12.3" אך עדיין נשלט על ידי ממשק דמוי ג'ויסטיק), לוח שעונים דיגיטאלי, תצוגה עלית על השמשה והגה שלוש צלעות קטן. תודות לצמיחה של 5 ס"מ בבסיס הגלגלים הוא גם צפוי להיות מרווח מבעבר.
ה-RX החדש צפוי להגיע ארצה בתחילת שנה הבאה.

טויוטה ראב4 מתחשמל
הג'יפון או הקרוסאובר הראשון בעולם (הושק ב-1994) זוכה למתיחת פנים שנתיים בלבד לאחר שהוצג בדור הנוכחי והרביעי בשושלת. השנוי העיקרי הוא בחזית עם פגוש קדמי גבוה וגדול מבעבר ויחידות תאורה משולבות לד צרות שלפחות בתמונות נראה כהופכות את החרטום למגושם יותר. בתא הנוסעים השינויים קטנים אפילו יותר ומסתכמים במסך תצוגה בגודל 4.2" במרכז לוח השעונים ולשיפור באיכות תוך שימוש בחומרים רכים מבעבר. מערכות בטיחות כמו מערכת מצלמות היקפית, התראה על סטייה מנתיב ואל שמירת מרחק, זיהוי שלטים ובקרת שיוט אדפטיבית יתווספו כאופציה.
מתיחת הפנים של הראב4 והגרסה ההיברדית תגיע ארצה במהלך שנה הבאה.

מיצובישי אאוטלנדר מוסיף ניקל להסרת האנמיות
ההאוטלנדר הנוכחי סובל ממראה אנמי שמזכיר יותר מיניוואן אפרורי מאשר קרוסאובר נוצץ ומפונפן, לא שזה הפריעה לו להחזיק בתואר הנמכר ביותר בקטגוריה כבר שנתיים ברציפות. שלוש שנים לאחר שנחשף הדור הנוכחי והשלישי מיצובישי מטפלת בנקודה זו בדיוק במתיכת הפנים שהוצגה בניו יורק. שילוב של הרבה ניקל בגריל, פגושקדמי עם פתחי אוורור מוגדלים וגימור שחור מבריק במרכזו ויחדות תאורה מחודדות מקנות לו חזית מסנוורת כמעט. בפרופיל תמצאו פסי פלסטיק שחור מסיביים סביב לבתי הגלגל ולספי הדלתות שיוצרים אשליית גובה וניחוחות רכב פנאי מחייבים. כל אלה תורמים למראה בולט ומרשים בהרבה מבעבר. בתא הנוסעים העדכונים קלים יותר; מסך מגע גדול מבעבר (כיום סטנדרטי רק בגרסת הדיזל) וגימור שחור פיאנו לחלקו התחתון של גלגל ההגה.
טרם ידוע מועד הגעת האאוטלנדר המחודש לישראל.