רוני נאק
GM ו-ניקולה יצאו בהודעה משותפת על כך שיש בידם מזכר הבנות חדש ומצומצם, המשאיר על כנו את השותפות לפיתוח משותף של הנעת תאי דלק (חשמל המיוצר על ידי מימן) אבל מוחק את האחזקה של GM בניקולה ובכללה את התכניות ליצור של טנדר Badger שאמור היה להיות מונע בתאי דלק.

רק לפני כחודשיים הודיעו החברות כי הגיעו להסכם שבמסגרתו GM תספק מפעל, חומרי גלם ורכיבי הנעה כדי לאפשר לניקולה לייצר את הפיק אפ החשמלי. זאת תמורת 11% ממניות החברה וסכום של כ-700 מיליון דולרים. זאת על רקע קריאות להונאה מצד משקיעים שתקפו את ניקולה.
אי אפשר להוציא מההקשר את הזינוק המטאורי של מניית TESLA, דבר שמאד הלחיץ את הבכירים של תעשיית הרכב בארה"ב, וייתכן כי היה בין המניעים לחיבור הראשוני עם ניקולה. הפעם GM זהירה יותר ומזכר ההבנות הלא מחייב החדש, עדיין פתוח למו"מ עד הבשלתו להסכם חתום. תחת התנאים החדשים ל-GM לא תהיה כלל אחזקה בניקולה כפי שתוכנן בתחילה אלא תספק רכיבי הנעה וסוללות למשאיות הכבדות שניקולה מתכננת לייצר.

טנדר Badger של ניקולה אמור היה להיות מאד מעניין. השימוש של תאי דלק שבהם החשמל מיוצר על ידי מימן מאפשר לקבל את כל היתרונות של ההנעה החשמלית אבל גם טווח נסיעה של מאות קילומטרים בזכות "מיכל דלק" המאכסן מימן. הנתונים (על הנייר) בהחלט שמרשימים: תפוקה של 906 כ"ס ו-135 קג"מ, טווח נסיעה של כמעט 1,000 קילומטרים וזמני תדלוק הנמדדים בדקות הספורות שלוקח למלא מיכל דלק.
