תומר הדר
ראשית, חשוב לנו להדגיש: אנחנו אנשים של שטח. אנחנו עוסקים ברכבי כביש שטח. ברכבי שטח. באופניים. סבבה? סבבה. כעת הבה נמשיך, כי יש לנו עבורכם סיפור על ניסאן ליף. חשמלית. ידידותית לסביבה. שקטה, חרישית, חסכונית וכיוצא בזאת. אם נשארתם אתנו, הנה עוד מידע: מדובר בניסאן ליף שטח. טוב, לא בדיוק שטח, ליף ראלי.

לניסאן ליף הזאת קוראים ניסאן ליף AT-EV וראשי התיבות מסמלים בעצם all terrain electric vehicle – כלומר רכב חשמלי לשטח. את הליף הספציפית הזו ניסאן בנתה ביחד עם סדנת RML, זו שאחראית על בניית הג'וק R – והמטרה היא להשתתף באופן מכובד, שקט וחסכוני בראלי מונגוליה שיתקיים השנה.

כיצד הליף תעשה זאת? קודם כל, היא מוגבהת. מעבר לכך, את חישוקי הגלגלים הרגילים החליפו חישוקים של ספידליין והצמיגים הידידותיים לסביבה הוחלפו בצמיגי שטח. ויש גגון לציוד כמו גם תאורת LED ללילות. וכמובן שהספסל האחורי נזנח, אבל בפועל זה הכל. אין כאן שיפורים ברמה שהופכת את הליף למשהו שאינו, ובכן, ניסאן ליף. ובינתיים, עד נסיעת הבכורה הראלי ניסאן מפרסמת סרטון ראשון של הליף ראלי. רק שהפעם אין טעם לומר ש"כדאי לפתוח רמקולים", כי המנוע שקט יותר מאיתנו, אחרי שקלטנו שיש דבר כזה: ליף שעושה מרוצי ראלי.
