רוני נאק
המתקפה החשמלית של מותגי לובינסקי בישראל (יבואנית מותגי PSA ו-MG) ממשיכה עם תחילת השיווק של שתי גרסאות PHEV (היברידיות נטענות) לרכב הפנאי מאופל: גרנדלנד X. ההיצע עומד על גרסה אחת עם 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ (משולב) והנעה קדמית בלבד. הגרסה השניה כבר מצוידת בהנעה כפולה ומפיקה 300 כ"ס ו-53 קג"מ.

בשני המקרים את המיץ החשמלי מקבלים מסוללת ליתיום בעלת קיבולת של 13.2 קוט"ש שמסוגלת להניע, רק על החשמל, את הגרנדלנד X לטווח של 61 ו-63 קילומטרים בהתאמה (נתוני יצרן WLTP). שלא במפתיע נתוני צריכת הדלק מרשימים ביותר: 71.4 קמ"ל לגרסה הראשונה ו-76.9 קמ"ל לגרסה החזקה יותר. שתי הגרסאות מקבלות דרגת זיהום 2 ופולטות 32 ו-31 גק"מ Co2.

שתי גרסאות ההנעה ישווקו ברמת אבזור אחידה, וגבוהה, הנקראת Ultimate וכוללת מערך בטיחות אקטיבי מתקדם עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עייפות נהג, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. בתחום הפינוקים יציע אופל גרנדלנד X ההיברידי-נטען מערך מצלמות חניה 360, פנסי LED, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חישוקי 19 אינץ', צביעה דו-טונית, דלת תא מטען חשמלית, מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ' וממשק לסמארטנייד ועוד אבזור רב.

עוד ישמחו לגלות חובבי הטריוויה שאופל עדכנה את הפלטפורמה (EMP2) בגרסאות האלה עם מתלה אחורי רב-חיבורי (יותר נוח וקשר עדיף עם הכביש), תיבת הילוכים רב-מצמדית עם 8 הילוכים. מנוע הבנזין הוא 1.6ל' טורבו בשני המקרים עם תפוקה של 180 כ"ס בראשון ו-200 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה. בנוסף יש מטען המשולב במבנה הרכב ומאפשר טעינה מעמדה ביתי או ציבורית. זמני הטעינה (מאפס ל-100) הם בין 4 ל-6 שעות תלוי במקור. בנוסף, וזה חשוב, אופל גרנדלנד PHEV מורשה לגרור עד משקל של 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים או 1,250 ק"ג לנגרר עם בלמים.
האחריות כצפוי מורחבת עם 4 שנים או 120,000 קילומטרים לרכב עצמו ו-8 שנים או 160,000 קילומטרים על סוללת ההנעה. בנוסף לובינסקי היבואנית מציעה הטבות לרגל השקת הגרסה הזו.
המחירים:
– 204,990 שקלים לגרסת ההנעה הקדמית
– 229,990 שקלים לגרסת ההנעה הכפולה