רוני נאק
לובינסקי – יבואנית מותגי PSA פלוס MG – השיקה אמש את הדור החדש של רכב הפנאי הקטן מבית פיג'ו: 2008. מדובר בדור "כל חדש" המתבסס על פלטפורמה מודולארית של היצרנית (CMP אם אתם ממש חייבים לדעת) וממשיך באותו הקונספט שהוכיח את עצמו היטב ב-3008 וגם ב-5008 בעל שבעת המושבים. לפיכך לפיג'ו 2008 החדש בסיס גלגלים של 260.5 ס"מ, אורך כללי של 430 ס"מ ונפח תא מטען של 405 ליטרים מכובדים. למעשה המידות גדלו בכל מימד – למעט הגובה שנמך ב-0.6 ס"מ ועומד עתה על 155 ס"מ.

המראה החיצוני נראה בהחלט ככפיר – לאריה של ה-3008. קשה לטעות בהקשר והדימיון המשפחתי. מבלי להרחיב בקטנות המכונית נראה מאד יפה. גם הקבינה ותא הנהג לוקחים את הנוסחה של פיג'ו 3008 ומביאים אותה לסגמנט הג'יפונים הקטנים וכאן תמצאו קוקפיט דיגיטאלי מלא, ממש מולטימדיה גדול עם קישוריות למובייל ועוד.

אחת מנקודות החוזקה של פלטפורמת CMP החדשה היא גמישות של מערכות הנעה – מדיזל ועד חשמלי מלא. בהתחלה יוצא בישראל הפיג'ו 2008 החדש עם מנוע בנזין ומנוע דיזל כאשר הגרסה החשמלית תגיע אלינו בסתיו של 2020. מנוע הבנזין המוצע הוא 1.2ל' טורבו עם 3 ציל' תפוקה של 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ. גרסת הטורבו דיזל בנפח 1.5ל' עם תפוקה של 130 כ"ס ו-30.6 קג"מ. לשניהם העברת כוח לגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. האחריות לרכב היא ל-3 שנים ו/או 100,000 קילומטרים.

מערך הבטיחות האקטיבית משתנה בהתאם לרמת האיבזור – כאשר הסוויטה המלאה (וציון הבטיחות הגבוה יותר ב-NCAP) יהיה בגרסת פרימיום. המחירים עומדים על 127,990 שקלים לגרסת אקטיב, 134,990 שקלים לגרסת פרימיום – שניהם עם מנועי 1.2ל' בנזין. חובבי הדיזל יהנו רק מרמת איבזור "אקטיב" במחיר של 129,990 שקלים.
בשלב זה המכירה של פיג'ו 2008 החדש תהיה רק אונליין באתר שהיבואנית הקימה במיוחד לטובת זאת.