יום שלישי , 16 יולי 2024
פורשה 911 מקבלת לראשונה מערכת הנעה היברידית. החשיפה ב-28 למאי. צילום: פורשה

פורשה 911 מתחשמלת

רוני נאק

אז אחרי שהפורשה קאיין, ה-SUV הראשון של פורשה, גרם לטהרנים רבים לרוץ להקיא בשיחים – אבל המשיך והציל את המאזן של החברה ויצר תזרים שאפשר לה להמשיך ולפתח עוד דורות של 911 נפלאה. ואחרי שפורשה הראתה שכן ניתן ליצור רכב ספורט חשמלי שהמהירות שלו ל-100 קמ"ש מאותגרת רק על יהיה המהירות שבה הרכב מאבד מערכו בשוק המשומשות – מגיעה ההודעה הרשמית מפורשה כי השלימה את פיתוח מערכת ההנעה ההיברידית ל-911.

פורשה 911 מקבלת לראשונה מערכת הנעה היברידית. החשיפה ב-28 למאי. צילום: פורשה

 

• פורשה קאיין 100% חשמלית

פרטים טכניים רשמיים לא פורסמו למעט העובדה המרגשת שה-911 הייבריד מהירה יותר על מסלול הנורבורגרינג ב-8.7 שניות, אחיזה משופרת ותגובתיות חדה יותר. כל זאת אחרי (לא חשבנו אחרת) מליוני קילומטרים של נהיגות ניסוי מהקור הארקטי לחום והגמלים של דובאי – מהפקקים של קליפורניה לגשם הקל בנורדשלייף – הכל לפי פורשה – יהיה יותר טוב.

פורשה 911 מקבלת לראשונה מערכת הנעה היברידית. החשיפה ב-28 למאי. צילום: פורשה

 

"בפעם הראשונה בהיסטוריה של 61 השנים של האייקון שלנו, אנו שותלים מערכת הנעה היברידית ב-911. לא השארנו דבר ליד המקרה במהלך הפיתוח ובדקנו את ה-911 החדש בכל מיני תנאים בכל העולם. מהקור המקפיא ועד לחום הלוהט, כפי שהיה בשלבי הבדיקה האחרונים בדובאי. בין אם בעומס הנעה גבוה בתנאים התובעניים של מעברי הרים או בתנועה של עצירה וסע של סביבה עירונית, ה-911 החדש שולט אפילו באתגרים הקשים ביותר בקלילות. בסך הכל, המהנדסים ונהגי המבחן שלנו השיגו יותר מחמישה מיליון קילומטרים של נהיגת פיתוח". כה אמר פרנק מוסר סגן נשיא האחראי על ה-911 ו-718.

פורשה 911 מקבלת לראשונה מערכת הנעה היברידית. החשיפה ב-28 למאי. צילום: פורשה

 

החשיפה העולמית של ה-911 הייבריד תתקיים ב-28 למאי.

פורשה 911 מקבלת לראשונה מערכת הנעה היברידית. החשיפה ב-28 למאי. צילום: פורשה

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 1 =