רוני נאק
רק לפני כחודש וחצי סיפרנו לכם על מכירה פומבית המוקדשת כולה אך-ורק למכוניות, אביזרים, ופיצ'יפקעס של פורשה. וכבר אז צדה את עינינו הפורשה 959 פריז-דקאר הזו. מכונית שיש לה לא רק סיפור היסטורי מעניין משלה אלא היא גם בעלת חשיבות רבה בפיתוח מערכות ההנעה הכפולות של פורשה.
![פורשה 959 פריז-דקאר נמכרה ב-22 מיליון שקלים. אחלה עסקה. צילום: פורשה](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2018/11/959-2.jpg)
מאחר שמדובר במכונית שנבנתה על ידי פורשה אך ורק לטובת הדקאר – אין למצא כזו בכל קרן רחוב ורק 3 יחידות זהות יוצרו מעולם. אז יש כאן את כל המרכיבים שמדברים לאספנים: סיפור טוב, נדירות, רשימה ארוכה של אגדות מוטורית שנהגו ברכב. וכל זה נכנס להקשר של הזינוק העצום של מחירי הפורשה 911 הקלאסיות.
![פורשה 959 פריז-דקאר נמכרה ב-22 מיליון שקלים. אחלה עסקה. צילום: פורשה](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2018/11/959-1.jpeg)
בית המכירות העריך שהפורשה 959 דקאר תצליח להימכר בכ-3 מיליון דולרים – בפועל המחיר הסופי, כשהפטיש של איש המכירוח היכה בשולחן, נסגר על 5.945 מליוני דולרים או כמעט 22 מיליון שקלים. רק בשביל הפרספקטיבה: פורשה 911 GT2 RS חדשה מהניילונים תעלה לכם כאן בישראל "רק" 2.7 מיליון שקלים. בקטנה.